Annons:
Etikettövrigt
Läst 1110 ggr
[SvenA]
4/23/08, 7:21 PM

Att behöva be om hjälp

CoolNär man har ett rörelsehinder  och är rullstolsburen när man ska handla sina dagligvaror såsom mat och andra hushållsartiklar behöver man ofya be om hjälp med att ta ner varorna från hyllprna det kan vara väldogt jobbigt att ständigt behöva be om hjälp för att komma åt varorna var för ska det vara så svårt att bygga affärer så att man kan komma fram med rullstol eller rulator ´För det är ju så att befolkningen böir altt äldre och då vore det väl bra om alla kunde komma fram i butikerna med rullstol och rulator och kunna ta sina varor själv och inte behöva be om hjälp ständigt

Annons:
emiya
4/29/08, 2:07 AM
#1

Jaa, du! Jag håller med, jag går ju med rollator. Men ibland får man sån fin kontakt med människor, när man ber dem ta ner en sak från hyllan däruppe. Det kan faktiskt bli riktigt intressanta möten och samtal!

[SvenA]
4/29/08, 7:26 AM
#2

CoolJa det är inte bara av ondå

Buffy-co
5/21/08, 2:19 AM
#3

Jag förstår att det är jobbigt att behöva be om hjälp..men det är faktiskt även svårt ibland att fråga om någon behöver hjälp..
(även om det inte går att jämföra..)
Ibland är det känsligt och man kan få lite irriterade svar..men oftast är ju folk tacksamma om man frågar!
Men- hur tycker ni som är i behov av detta att man ska göra?
Ska man fråga "förebygande"eller vänta på att den som behöver hjälpen frågar??
Tycker det är så svårt ibland även när folk har vit käpp och man ser att de är på väg fel- man vill gärna gripa in, men de vill ju ofta lära sig och inte bli "avbrutna"- eller vad tycker ni om det??

Skulle självklart säga till direkt om någon var på väg in i något eller ut på en väg- men ni förstår väl vad jag menar?Fundersam

Upp till toppen
Annons: