Annons:
Etikettövrigt
Läst 2037 ggr
[Norum]
6/26/08, 5:01 PM

Ny här..

Tänkte jag skulle presentera mig lite… Jag har inget rörelsehinder (om man inte räknar med reumatism) men däremot så är jag god man och förvaltare till ett flertal med rörelsehinder. Det gör att jag både vill och behöver lära mig mer om hur det är att leva med det. Jag är intresserad av människor och har en lång och gedigen sjukdomshistoria bakom mig, antar att det är mycket därför jag blev god man från första början. Vill gärna hjälpa till med det jag kan.. :-)
Jag bor i Smålands mörka skogar och trivs med det. Flyttade hit från Jämtland för 8 år sen. Om det var kärleken eller en sinnesförvirring som gjorde att jag flyttade låter jag vara osagt, men kärleken håller i sig och jag känner mig inte så förvirrad längre. :-)
Det var lite om mig och mer lär det bli alltefterom inläggen ökar i mängd.. :-)
Åsa

Annons:
Leffe
6/26/08, 5:15 PM
#1

Välkommen hit. Jag är egentligen inte heller rörelsehindrad om man bortser från att jag fått ny höftled nyligen och haft värk några år innan. Håller på att rehabiliterar mig nu. Annars kör jag färdtjänstbuss om dagarna och gjort det i ca 30 år nu och på så sätt kommer jag kontakt med rörelsehinder och många problem dessa hinder leder till

[SvenA]
6/26/08, 7:22 PM
#2

Välkommen hit Skruttis  Jag har en ryggskada som gör mig  delvis rörelsegindrad jag är även gradt stnskadad och är även värd på Synskadade i fokus och har arbetat som omvudsman inom handikapprörelsen Och jag tycker att dessa frågpt dynd föt lite

[Norum]
6/26/08, 7:28 PM
#3

*2 Tack! Håller med dig att det behöver belysas mer… Märker när jag är ute med de jag är god man åt att folk tittar och viskar. En del människor vill gärna prata med mig istället för min huvudman. Precis som att dom inte skulle kunna prata för att dom inte kan röra sig! Det är det dummaste, sånt blir jag så arg för! Har en vän i Östersund som sitter i rullstol och han har varit med om både det ena och det andra…Det är sorgligt hur folk uppför sig! Skrikandes

[SvenA]
6/26/08, 7:31 PM
#4

Det är inget ovanligt tyvärr men det borde vara annorlunda nu 2008

Mezzzanina
6/27/08, 4:16 AM
#5

Hej Skruttis!!Vad roligt med ytterligare en som tittar in på denna sida!Och så gillade jag din roliga presentation..Jag menar det du skrev om du inte visste om det var kärleken eller sinnesförvirrningen som fick dig att flytta..Ha ha ha ha!!

Jag får nog säga det samma angående flytten hit till Gotland för min del.Jag är nog sinnesförvirrad som flyttade hit…Nej föresten…Man kan nog ändå kalla det för att det var kärleken för det var för min sons skull som jag flyttade hit.Själv så skulle jag vilja bo i underbara Köping.En trevlig handikappvänlig stad med underbara människor och vackra kanaler som rinner igenom!

[SvenA]
6/27/08, 9:44 AM
#6

#5 Båda platserna äe ju bra och cakra

Annons:
[Norum]
6/27/08, 10:29 AM
#7

*5 Tackar! Humor måste man ha,,, annars blir livet för trist. :-)
Eftersom geografi inte är min starka sida, hur långt är det mellan Gotland och Köping?

Mezzzanina
6/27/08, 9:55 PM
#8

Jag vet inte exack hur långt det  är till köping.Men först är det ju en båt tur ifrån Gotland och sedan ett par timmars biltur.Köping ligger ju inte så långt ifrån Västerås.

Men staden Köping är inte på något vis lik Visby.Det är väldigt svårt att ta sig runt i Visby med alla kullerstensgator och små butiker som ligger någon trappa upp.Det är inte så lätt att sitta i rullstol här..

Men visst har Gotland sin vackra natur, men jag har tröttnat lite på den när allt bara skall handla om turismen.Ön börjar att bli ganska så förstörd och de av turisterna "oupptäckta" platserna blir mindre och mindre för var dag.Man vill ju få vara ifred ibland på någon plats.Och kanske kunna hänga upp sin tvätt utan att få den stulen eller att kunna ha rena fönster utan att få näsmärken av turisternas näsor.Det är inget skämt, de trycker näsorna mot fönstren…Hu.

Tror att Gotland numera lockar till sig fel sorts turism.Det är helt ok med dem som kommer hit för att njuta av den vackra kulturen och öns skönhet.Men festprissarna kan vi klara oss utan tycker jag.

[Norum]
6/27/08, 11:03 PM
#9

Usch… låter inte trevligt alls. Men varför flyttar du/ni inte? Sonen borde väl kunna förstå dina problem? Rullstol är inte kul på kullersten, det blir ju skitjobbigt för dig.

Mezzzanina
6/28/08, 1:26 AM
#10

Problemet är att jag låg tre år i streck på sjukhus på fastlandet:Under dessa tre år så fick min son bo hos min mor på Gotland.Sonen är autistisk så han klarar inte stora förändringar så bra.

Han hann börja skolan här på ön och har fått en allra bästa vän och tvillingsjäl som han inte kan vara ifrån.Så det går tyvärr inte att flytta som läget är nu.

Dessutom så innan jag blev sjuk så flyttade vi först ifrån USA till Gotland.Bodde då på ett par olika ställen på Gotland.Därefter så flyttade vi till Halstahammar.Och sedan när jag blev sjuk så fick sonen flytta tillbaka till min mamma på Gotland medans jag fick en Lägenhet i Köping att ha mina saker i medans jag låg på sjukhuset.

Ville inte dra upp sonen som flyttat så mycket en gång till.

Men på grund av att vi nu inte får vara ifred i vår lägenhet så står vi i förtidskön för att flytta till Visby, men det är ändå inte så långt ifrån sonens kompisar, så jag håller tummarna att det skall funka.

Som ni förstår så känns läget lite jobbigt.Men jag finner mig ändå i att bo här så länge.Barn växer ju så fort och när sonen blir större så får vi se om det är mer lockande för honom att flytta från ön.

(Tänk om det vore mindre komplicerat!)Fundersam

[Norum]
6/28/08, 11:24 AM
#11

Är han autistisk så förstår jag problemet. Då behöver han verkligen sina rutiner och vanor. Hoppas att du får den hjälp som du behöver med honom. Jag är god man till en med den diagnosen så jag vet vad det innebär. H'n har ett boende som fungerar och dagcentret funka också, så där har vi fått in vanorna så att det flyter på bra. Visst är det problem ibland men så är det ju för alla. Friska som sjuka.. :-)

EvaG
7/7/08, 1:13 AM
#12

Välkommen hit säjer väl jag oxå även om det kommer ganska sent.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Upp till toppen
Annons: