Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1078 ggr
MIRJAMI
6/7/08, 7:22 PM

Hur har ni blivit bemötna?

Jag vet inte om denna frågan hr funnits här för….men jag undrar ni som är sjuka m.m och inte kan klara vardagen som alla andra, hur har ni blivit bemötna ut av samhället (privata människor), vårdpersonalen, rehabliteringen, habliteringen, taxi, buss, tågpersonalen m.m

Jag själv har haft en negativ bild ut av privatperssoner, och då menar jag barn i min sons ålder. Annars så tyckar jag att vi har blivit ok bemötna.

Annons:
[Tassy]
6/7/08, 7:44 PM
#1

väldigt varierat bemötande här. Ju sjukare jag har varit desto mer acceptans hos folk.

[SvenA]
6/8/08, 10:17 AM
#2

CoolDet äe väldigr olika men ofta så talar folk över huvudet på personer med olika funktionshinder säeskilt tudligt blir det om man har någon med sig sp ställs frågorna till den man har med sig och inte till den det berör för om man får ett funktionsginder blir man tydligen mindre vetande och samtidigt tappar man tydligen förmågan att tala eftersom man sällan vänder sig till den funktionshindrade

MIRJAMI
6/9/08, 2:25 AM
#3

#2 Det du skriver har jag varit med om och set vid några tillfällen. En dell tror att bara för man har ett funtionshinder eller något sjukdom m.m så kan man inte förstå allt. Har sett en händelse där en persson inte blev så väll behandlad pga. sin sjukdom/funktionshinder. Jag fattar bara inte att det får vara så…..vi lever ju facktist på år 2008 och inte 1600 talet.

Leffe
6/9/08, 3:04 AM
#4

Även om vi lever på 2000-talet har många människor alltid blundat för sådant de inte kan hantera. Så när de behöver det så klarar de det inte

MIRJAMI
6/10/08, 6:28 PM
#5

#4 Kan bara säga att väldigt bra skrivet…håller med dig!!!

Upp till toppen
Annons: