Annons:
Etikettövrigt
Läst 1481 ggr
Mezzzanina
2008-06-30 23:55

Lilla Festis gick vidare!!!

Hej på er alla!

Jag skrev ju en tråd här tidigare där jag tipsade er om att titta in på min lilla råtta "Festis" som är med i Juli månads bild tävling på råttor i fokus.

Måste berätta att hon har gått vidare till en andra omgång där nu!!

Det står mellan henne och en annan fin bild på en annan liten råtta.

Det var så roligt när jag tog denna bilden på Festis.(Den är inte arrangerad.)Jag satt i en solstol på altanen och hadde råttorna ute och de klättrade upp en efter en på vattenkannan för att försöka hoppa över till mig.Då fick jag några söta bilder.Denna på Festis är en av dem.

Idag har jag vart hos veterinären och fått en av mina andra råtter operad för en cancertumör.Jag har vart så ledsen och trodde nog att loppet var kört för henne.Men vi veterinären tyckte att vi skulle göra ett försök och operera henne.Både sonen och jag har gråtit i två dygn nu för vi har vart så ledsna för detta.Men det var ett litet ljus när vi kom hem och fick se att Festis gått vidare i Juli sommarbilds tävlingen!!Detb trodde vi inte när det var så många fina bilder!

Gå gärna in och rösta på den bild ni tycker är rätt att representera Juli månad!

Lägger med en länk här:

http://rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=075bb64d-650b-4ab6-83cf-77ba809a7c6c

Annons:
Leffe
2008-07-01 00:29
#1

Härlig bild. Jag har röstat på den. Lycka till

[Norum]
2008-07-01 00:45
#2

Önskar också lycka till! Mysig bild.. :-)

Mezzzanina
2008-07-01 01:11
#3

Tack snälla ni!Det var som sagt så många fina bilder i denna tävlingen redan från början.Och den andra bildensom nu är kvar som Festis tävlar mot är väldigt fin den med.vilken bild som än vinner så tyckte jag det var roligt att min bild med Festis kom så långt!Alltid roligt att få visa upp sina små sötnosar här hemma på en riktig sommrig bild!Glad

Leffe
2008-07-01 01:21
#4

Vad jag kan se så står det 18-18 just nu

EvaG
2008-07-01 01:35
#5

Nr 1 fick min röst! Den är så söt!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Mezzzanina
2008-07-01 01:47
#6

Festis bugar och viftar på öronen här!

(Hon skall få en extra godbit ikväll för att hon är så söt på foto!)Glad

Det är föresten Festis ni ser på min Avatar här iFokus!

Annons:
Leffe
2008-07-01 01:51
#7

Söt är hon. Var in och kollade nu Festis leder med fyra röster. Hur länge pågår omröstningen?

Mezzzanina
2008-07-01 02:34
#8

Jag vet inte när omröstningen går ut faktiskt.de har inte medelat det än.Men det borde ju vara snart för tävlingen gäller ju Juli månads råtta.Jag skriver och berättar hur det går när det är klart!

Det skulle vara kul om Festis vann för jag tycker att hon är en mycket speciell råtta.Hon är egentligen sonens råtta men det är ju jag som sköter råttorna här hemma.Festis är en super social råtta som vi tränar lite agillity med här hemma.Oftast när jag sitter här och läser eller skriver iFokus så sitter hon på min axel.Och när hon är extra glad så brummar hon svagt i mitt öra!

Hon är också mycket duktig på att komma när man kallar på henne.och så har hon satt sig i respekt hos alla katterna här hemma.Ingen katt går nära buren när Festis är där.Kommer någon katt för nära så tar hon antingen ut sin lilla näve och nyper dem i näsan, och ger de ändå inte upp så biter hon dem i nosen!Så numera så är mina råttburar lämnade helt ifred!Men det är enbart Festis som anfaller katterna så.Inte de andra råttorna.

Leffe
2008-07-01 02:50
#9

Tänk alla djur är personligheter. Ingen är den andra lik

Leffe
2008-07-01 15:18
#10

Kollade röstningstråden. Din Festis leder med nio röster

Daydreams
2008-07-01 16:52
#11

Men vilket fusk. Det är ju en tävling för medlemmar på RiF. Folk härinne röstar ju bara på din bild av lojalitet för dig. Inte konstigt att den bilden hamnade i final.

Vill du verkligen att alla röstningstävlingar ska avgöras på det sättet? Då handlar det ju genast mer om hur mycket siter man är med i på iFokus och hur mkt folk man känner.

Stephanie
2008-07-01 17:17
#12

Det här är absolut inte det sätt vi på RIF vill att en bildomröstning ska gå till! Självklart får andra gå in på sajten och rösta, men det får ju inte handla om att "ragga röster" som det här är!?

Kan tillägga att jag själv inte har något bidrag med, och inte vet vems bilder som är med heller. Men en tävling ska gå till SJYSST och absolut inte såhär!!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Leffe
2008-07-01 17:42
#13

#11 och 12 Är det bara vissa medlemmar i Råttor iFokus som får rösta på tävlingar i den sajten. Jag trodde i min enfald att alla medlemmar i den sajten fick rösta på tävlingen. Även om man råkar vara medlem här också

Annons:
[SvenA]
2008-07-01 18:49
#14

#11&12 Hon har unte raggat några röster här hon har bara berätta om en tävling på en annan sajt inom fokus nätverket och det måste ara tillåtet jag har inte röstat på någon så det är inte alla här som röstar Att man berättar om en tävling är inte detsamma som att be att man ska rösta på något speciellt bidrag

Mezzzanina
2008-07-01 23:35
#15

Tack snälla ni för erat stöd.Jag ville som sagt bara visa upp min råtta Festis.Och naturligtvis så är jag en stolt matte när hon gick vidare.det är inget tvivel om det.Men jag har verkligen inte raggat röster.Jag har suttit och pendlat en himla massa mil till en veterinär med min andra råtta som har Cancer..

Jag väljer att inte tjafsa en massa med de som genast skriver negativt.Som sagt så tycker jag inte att det är fel att berätta om man vill visa upp sitt djur i en speciell händelse.

Men det finns alltid medlemmar som gillar att försöka få igång tjafs på iFokus.Och vissa sidor har personer som är aktiva och koncentrerar sig på det.

Jag har föreslagit att de lägger ut båda de fina fotona på Juli månads råtta!det vore väl fint att visa upp flera fina råttor istället för att välja en.

Tack snälla ni för att ni säger som det verkligen är!

[SvenA]
2008-07-02 08:49
#16

Det är bara kul att det kommer lite annorlunda saker i bland

Mezzzanina
2008-07-02 19:08
#17

Till er som titta de in på min råtta Festis:

Jag är ledsen att det inte framgick regler att jag inte fick nämna att det fans en tråd med en tävling där.Men jag har aldrig vart med om något liknande någonsin på någon sida på hela nätet.

Jag var en stolt matte som ville visa upp min råtta för de som jag skriver med.Men tydligen så är det förbjudet att länka till något på deras sidor.

Nu är det ett hiskligt bråk där inne.

Vad jag har förstått så har de glömt bort att det är råttorna som är det viktiga på den sajten.

Det var inte viktigt för mig att vinna Juli månads bild tävling.Men det var viktigt att få visa upp min råtta Festis och jag hadde ingen aning om att man inte fick länka över till en tråd där.

Mycket sorgligt alltihopa tycker jag.De fortsätter och forstätter att förnedra mig där.Men jag väljer att ta det hela med humor.

Tack Leffe för allt stöd du har gett mig.Ledsen att de inte vårdar medlemmar där som inte kanske alltid är aktiva där var dag.Men så är det .

Festis är min sons råtta egentligen.Min son är bara 12 år och var så stolt att hans råtta fick vara med i en tävling där.Men nu är han ledsen.

Jag kommer inte att ta råttor iFokus på alvar någonsin mer efter detta.Vad jag har förstått så är medelåldern väldigt låg där och det märks i stämningen.Jätte ledsen att det blev så här.Ledsen

Leffe
2008-07-02 19:26
#18

Det är bara att skratta åt det

Daydreams
2008-07-03 02:33
#19

stackars stackars dig

Leffe
2008-07-03 02:37
#20

#19 Jo visst. Förresten jag tror inte att någon har hälsat dig välkommen hit. Så jag gör det. Hjärtligt välkommen till Rörelsehinder iFokus

Annons:
Mezzzanina
2008-07-03 03:09
#21

Välkommen Daydreams!

Daydreams
2008-07-03 03:11
#22

Tack men nej tack, jag är inte medlem och tänker inte bli. Tycker mest det är skojjigt att läsa denna tycka synd om sig själv tråden:D

EvaG
2008-07-03 03:12
#23

Välkommen. Alltid kul med lite nya ansikten här.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Catwoman
2008-07-03 04:59
#24

#19 Vi kan hälsa varandra välkomna hit för jag är också ny här. Det finns mycket intressant att läsa på det här forumet har jag upptäckt. Har du det också?

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Catwoman
2008-07-03 05:08
#25

#0 Gud vad söta råttorna var.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Simson
2008-07-12 01:06
#26

Vart om inte bland sina vänner skall man visa upp sina älsklingar??

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Mezzzanina
2008-07-12 03:53
#27

Glad

Annons:
Leffe
2008-07-12 11:06
Upp till toppen
Annons: