Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 935 ggr
Leffe
2008-07-09 10:21

Närservicebussen

Idag ska jag prova Färdtjänstens och lokaltrafikens "Närservice" - en buss som går mellan serviceinrättningar, äldreboende, värdcentraler och centrum. Där föraren hjälper passagerarna ombord om det behövs osv. Kostar för mig lika mycket att åka som vanlig buss, men känns lugnare med tanke på kryckorna.

Annons:
[Norum]
2008-07-09 10:28
#1

Vilken service! Låter ju kanon med en sån servicebuss… Hoppas att det går bra för dig nu då..

Mezzzanina
2008-07-09 14:29
#2

Vad bra att du har tillgång till det!!!

Det har vi tyvärr inte här på Gotland.

[SvenA]
2008-07-09 16:47
#3

Jag tror att det bara är stockholm som har denna typ av buss jag har inte hört att det ska finnas på annat håll

Mezzzanina
2008-07-10 01:42
#4

Jo, de finns i Helsingborg vet jag säkert.

[SvenA]
2008-07-10 07:23
#5

Det är ju bra att de finns på flera håll o landet för det är ju bättre arr kunna bli hämtad där man är och slippa gå längre sträckor och det måste bli billi ggare för samhället

Leffe
2008-07-11 12:23
#6

Kan berätta att det var helt underbart att åka med märtrafikbussen. Bussen sänkte sig så det var inga problem att gå ombord. Bussen åkte inte förrän jag hade fått sittdynan på plats på sätet och innan jag trasslat ned ben och kryckor. Föraren tittade hela tiden i spegeln. När jag väl satt på plats ordentligt åkte bussen. Lugn körning, inga tvära inbromsningar. Den åkte på en massa småvägar där inga andra bussar går, in på återvändsgator och ut igen. Vet inte hur många servicehus, vårdcentraler och andra läkarmottagningar samt äldreboenden den passerade. Till slut var jag framme i Solna Centrum och där stod bussen still ända tills jag kom ett par meter ifrån den. Det var en helt underbar åktur. På hemvägen var det en annan förare, men det gick till på samma sätt då. Tänk en busslinje helt utan stress!

Annons:
[Norum]
2008-07-12 12:17
#7

Vad skönt det låter, Leffe! Tänk vad vanlig medmänsklighet kan göra skillnad, det är då det mesta fungerar… Tänk om det kunde vara så med allt….

Upp till toppen
Annons: