Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 896 ggr
[Norum]
2008-07-19 11:30

Beslut om personliga assistenter.

Det förs en diskussion inne på "frivillliga" om detta med beslutet från f-kassan om beviljad assistans. Hur är det egentligen, brukar ni brukare visa assistenterna det beslutet? Där står ju vad som ska ingå i assistanshjälpen och ska alltså ligga till grund för assarnas arbete. Jag vet att det finns en del brukare som är sina egna och att en del av dom anser att assarna inte har rätt till att se beslutet. Att det är upp till brukaren/samordnaren att tala om vad det innehåller… Hur gör ni? Skulle vara intressant att höra en brukares sida av detta mynt.. :-)

Annons:
[SvenA]
2008-07-19 15:31
#1

Även om vrukaren inte vill visa beslutet så ska väl det framgå av arbetsbeskri´vningen  vad assistenten ska hjälpa till med  för det är ju vårdtagaren som bestämmer i slutändan vad man behöver hjälp med och det görs ju alltid en utredning av vad man har för behov

BlixtTilda
2008-10-26 23:38
#2

Här var det hårt på knivegget måste jag säga. I den landsända jag bor i, har vi inte behövt visa papper på det ena eller det andra. Är det beslutat så vet ju brukaren vad han ska begära och vad han ska ha. Assistenten håller naturligtvis kollen på vad som ingår i tjänsten. Assistentens chef håller ju defenetivt koll åt båda håll.

[SvenA]
2008-10-27 15:09
#3

Det är ju ett samarbete mellan brukaren och assistenten och man har ju beslutet att stödja sig på

Upp till toppen
Annons: