Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 2741 ggr
Tatsja
2008-08-09 00:19

personlig assistent

Hörde nyligen att regeringen ska dra in på hjälp till handikappade. Speciellt personlig assistent.

Vad håller de på med?

Hur tror de att om pers ass behövs och de inte får, ska kunna leva.

Då kanske man inte ens kommer upp, inte tvätta sig, äta, klä på sig.

Lika bra att lägga ner helt och hållet. Livet alltså

Förbaskad

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Leffe
2008-08-09 00:20
Tatsja
2008-08-09 00:38
#2

Det börjar likna 1800-talet, början till 1900

>Kan inte de som bestämmer, använda de celler de har att tänka med börja använda dem, eller finns inga kvar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
2008-08-09 11:01
#3

Varför ska man tänka när det är lättare att inte göra det

Tatsja
2008-08-11 01:20
#4

håller fullständigt med

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Sovgott
2008-08-22 11:52
#5

Jag jobbar som personlig assistent, och jag tycker att förslaget är uselt. Dels är jag orolig för att bli av med jobbet, dels är jag orolig för mina vårdtagare. Framförallt är jag orolig för mina vårdtagare. Särskilt för de som inte har någon anhörig som kan stå upp för dem.

Det enda det pratas om är att personlig assistans kostar för mycket pengar. Men att många funktionshindrade människor får bättre livskvalitet och större möjligheter att påverka sin vardag och sitt liv genom att ha personlig assistans - det är det ingen som bryr sig om. Allt handlar bara om pengar, pengar! :(

Det är så lågt att spara in pengar på funktionshindrade människor!

Tatsja
2008-08-22 12:00
#6