Annons:
Etikettbemötanden
Läst 979 ggr
Mezzzanina
10/19/08, 2:32 AM

Att skaffa nycklar när det gäller trygghetslarm

Jag är just nu mitt uppe i en flytt .Jag har precis vart med om en  mycket märklig sak som nästan knäckt mig.Det är de personer som har hand om att skaffa fram larmnycklar när man har ett trygghetslarm (Jag vet inte vad detta ställe heter för jag har enbart ett telefonummer dit än så länge, men jag skall ta reda på vart nummret går) .Innan flytten så ringde jag mitt bostadbolag för att höra hur man gjorde med larmnycklar.bostadsbolaget gav mig ett telfonummer och sa att jag skulle ringa detta nummer och så skulle de där fixa allt som hadde med larmnycklar att göra.Så jag ringde och kom till en växel där man kunde tala in namn och nummer.Det gjorde jag men ingen ringde på flera dagar.

Jag har hållt på att packa mina saker och sakta pö om pö städa och göra i ordning min gamla lägen het.Det borde kunna göra mig trött.Men eftersom jag var ute i god tid och har plannerat min packning så har det gått bra.

Men så kommer då det byrokratiska…

Försäkringskassan som måte ta två månader att behandla  en ansökan om bostadsbidrag och bostadstillägg.Det skall ta två månader utan dessa pengar…(Vilken jul det blir i år)

Efter ett antal dagar så ringer en kvinna upp mig och jag säger att det gäller nycklar till larmcentralen som kräver två nycklar.

Hon säger att hon inte har tid och skall återkomma.

Nästa dag klockan 08.00 så ringer kvinnan och kräver att jag skall skaffa fram 2 nycklar åt larmcentralen som de skall ha.Jag skall gå till en nyckelfirma och kopera och betal för dessa nycklar säger hon.Jag har ju inte nycklarna än och bor dessutom långt ute på landet.Jag förklarar att nu när jag inte får vare sig bostadsbidrag eller bostadtillägg så vill jag inte lägga pengar på att betala nyckelkopior åt dem.Dessutom så behövde jag inte göra det i den lägenhet där jag nu bor utan det fick jag av mitt bostad bolag gratis.

Men denna kvinna ringde mig en hel dag och skrek om desa nycklar.Men jag stod på mig.Sedan så ringde hon nästa dag och krävde at jag skulle läsa upp en massa nummer som stod i mitt kontrakt.Det gjorde jag.Sedan sa hon att även nyckelnummren (som finns på nycklarna till min ytterdörr) skulle stå i mitt kontrakt.Jag svarade henne att det inte stod några nyckel nummer i mitt kontrakt, och om det skulle ha gjort det så skulle ju fok kunna ha kopierat nycklar lite hur som hellst.Då sa hon att jag fick ringa mitt bostadföretag och ta reda på nyckel nummer.Det gjorde jag.Men de hadde inte detta nummer.Hyresgästen som ännu bor kvar i min kommande lägenhet har ju dessa nycklar  än så länge och har ännu inte flyttat ut.

Jag fick då ringa tillbaka och säga att mitt bostadbolag inte hadde nyckelnummer.Det trodde inte kvinnan på.Och så sa hon åt mig att jag måste jaga den andra hyresgästen som hadde nycklarna.Men den personen hadde en trasig mobil och gick inte att nå.Då sa kvinnan åt mig att jag väl åtminstone kunde skicka hyresgästen ett sms.Men varför skulle jag göra det när personens mobil inte fungerade?

Kvinnan ringde var femte minut och skrek att jag måste ha tag i hyresgästen och jag fortsatte att på ett lungt sätt berätta om och om igen att hyresgästen inte hadde kvar sin vanliga telefon och att hennes mobil var trasig.Jag tror att jag sa det tusen gånger.

Till slut så skulle jag iväg på ett viktigt möte, men kvinnan vägrade lägga på luren och skrek vidare att jag måste söka hyresgästen.

Till slut grät jag och mådde illa.Jag tål inte att bli stressad.Jag sa då till henne att jag är hemskt ledsen men nu orkar jag inte mer och att jag mår dåligt och att jag inte kunde hjälpa henne med detta med nycklar och hyresgäst osv.

Då säger människan:

-Ja, du är väl trött på hela skiten va.

Nej det är inte frågan om det men jag är sjuk och jag blir oerhört stressad när du håller på och ringer och tjatar så här och jag ändå inte kan göra något åt saken.

Då säger hon åter att -Ja du är väl trött på hela skiten va.

Då talade jag om för henne att det fanns en orsak till att jag är sjukpensionerad och hemma och att nu tänkte jag lägga på luren för att jag skulle på ett möte.Och det gjorde jag.

Men innan jag lyckades bli av med henne i telefonen så sa hon att hon tänkte kolla upp detta med bostadföretaget och ringa mig nästa dag.Den dagen skulle jag till stan så jag talade om för kvinnan att jag inte skulle vara hemma nästa dag.

Men klockan 08.00 nästa dag så ringde hon i alla fall precis när jag skulle åka iväg och sa:

-Såå, du är hemma i alla fall.

Då hadde hon lyckats att få bostadsbolaget att få fram några extra nycklar.Men alla dessa samtal från denna kvinna fick min mage att brista och jag fick bödningar i magen

Får det verkligen gå till på detta sätt?

Jag tror att telefonummret har något att göra med larmcentralen.Men larmcetralen ligger i Örebro och detta är ett lokalt telefonummer som är ett kommun nummer.Men jag skall ringa och fråga i kommunens växel om vart telefonummret till denna kvinna går på Måndag.Kvinnan svara med sitt förnamn i telefonen så jag vet inte vart jag kommer när man ringer nummret.

Annons:
Tatsja
10/19/08, 9:06 AM
#1

Så får det inte gå till. Ta och anmäl henne. Snacka om oförskämd människa. ta alltid namn på personer du pratar med. Det har jag lärt mig genom åren.

Hade jag varit där, så hade det varit synd om denna kvinna. Åh, jag blir så arg när de ska sparka på en som redan ligger.

Kramar dig extra.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
10/19/08, 10:20 AM
#2

Så får det absolut inte gå till

Telefonnumret du har kan du kolla upp via eniro så får du reda på vilken abonent som har det numret

Kontakta sedan hennes chef och berätta hur hon beter sig

Jag skulle verkligen riva upp himel och jord om någon uppförde sig så mot mig

Tatsja
10/19/08, 10:25 AM
#3

Håller med SvenA

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mezzzanina
10/19/08, 11:28 PM
#4

Telefonummret går inte att hitta via Eniro då det är ett nummer som ligger under kommunens växel.Men imorgon Måndag så skall jag ringa växlen och fråga vart detta nummer är till för inrättning.De måste ju kunna se det.Jag beghöver ju inte berätta varför jag undrar över nummret.

Men när man ringer det så svarar denna kvinna med sitt förnamn.Bara det tycker jag är konstigt då det är ett kommun nummer.

[SvenA]
10/20/08, 7:01 AM
#5

Ta reda på vem som äe hennes chef för om numret går till kommunen så är det en kommunal inrättning

MIRJAMI
10/21/08, 11:52 PM
#6

Alltså vad kämpigt….Nu hoppas jag att du ska allfall få en ursäkt från den ansvarige. Du kämpar och hon motarbetar…så ska det inte gå till.

Annons:
Mezzzanina
10/22/08, 3:04 AM
#7

Idag har jag ringt till denna kvinnas chef.Det var en mycket trvlig kvinna som sa att det på inga vilkor fick gå till på detta viset.Och hon bad tusen gånger om ursäkt och sa att detta skulle hon ta upp med kvinnan.

Nummret gick till något serviceboende där man tydligen hadde hand om nycklar i Visby.

Tycker bara att det är konstigt att man får sitta och svara med enbart sitt förnamn på ett kommun nummer.Då vet man ju inte till vilken myndighet eller till vilken plats innom kommunen man ringer.

[SvenA]
10/22/08, 7:30 AM
#8

Det tillhör att man svarar med avdelning och namn inom allmän förvaltning

Upp till toppen
Annons: