Annons:
Etikettövrigt
Läst 851 ggr
[TotemoOmoshiroi]
10/8/08, 10:57 PM

Tips?

_Hejsan! Jag vet inte om det här är fel sida att fråga på, men jag testar!

Jag har nu haft ett jobb inom vårdhem i över en månad. Jag jobbar på en handikapps avdelning. Det är fyra personer med mentala handikapp, och vissa har lite svårt att röra sig. Mentalt är de bara barn hela bunten.

Saken är den att jag har märkt att de mest bara sitter av dagen. Dom har en syssla som de får göra i 7 timmar där på vårdavdelningen, sen får de gå hem.
Dom kan inte t egna inisiativ, så har dom blivit tillsagt att göra något, exempelvis sticka, då gör dom det hela dagen.

Jag tycker det här känns fel, och gör mitt bästa för att sysselsätta dom. Jag drar fram spel, pussel, ritblock, dataspel och inomhusbowling och boul, och dom protesterar inte, utan leker glatt med mig!

Jag ser det en form av träning för dom. Med lite tålamod verkar dom kunna lära sig det mesta! Tyvärr är inte resten av persoonalen lika entusiastiska som jag inför att hitta på roande tidsfördriv till "patienterna", utan deras åsikter är lite i stil med tt jag får göra detta själv om jag nu absolut ska!
 Jag försöker variera deras syselsättningar så mycket jag bara kan, men det är ju så svårt att hitta på något det kan göra.

Vore jättetacksam om någon kunde ge mig lite tips på kanske enkla pyssel eller lekar eller annat man kan fördriva lite tid med!_

Kram // TotemoOmoshiroi

Annons:
Mezzzanina
10/9/08, 2:49 AM
#1

Jag kan inte annat än beundra människor som du.Tänk om fler vore så.All heder åt dig!

Jag jobbar inte innom vården så jag är inte den rätta att skriva.Men jag tycker att du skall lägga in samma sak du skrivit här på sidan "frivilligarbetare iFokus".Där är det lite mer folk som jobbar med olika typer av handikapp eller rörelsehinder.Tycker den sidan är toppen.

[SvenA]
10/9/08, 9:42 AM
#2

Det är jättebra att du tar dig tid med detta ett tips kan vara att lägga pussel det tränar hjärnan på ett bra sätt

Hoppas bara att orkar fortsätta på den inslagna linjen

Tatsja
10/15/08, 10:01 AM
#3

Jättebra att du gör så mycket. Synd att rester av personalen inte hoppar på. Men ibland är det så att många bara ser det som ett jobb och varför ska jag lägga ner energi. Tänk om fler kunde ta efter dig.

Heder åt dig. Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: