Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 2323 ggr
Leffe
2008-11-25 21:15

Klagomål på Färdtjänsten

Klagomål på Färdtjänsten, Stockholm i DN idag. Läs här

Här finns mer

Annons:
Leffe
2008-11-25 21:17
#1

Tänk mer än 4000 klagomål på mindre än ett år

[SvenA]
2008-11-26 09:09
#2

Och sedan tillkommer även klagomål på förarna som inte de heller kan tala och förstå Svenska

Här om dagen när jag åkte så frågade jag vilken väg han skulle köra och svare blev 7:38 mig veterligen finns det ingen väg somheter det i Sverige

Så nog finns det skäl attt klaga och det är tur att man hittar själv även om man inte ser

[SvenA]
2008-11-27 07:32
#3

I dag svarar inte färdtjänsten övehuvudtaget jag har försökt under en tid av 30 minuter utan att ha få svar så nog är det befogat att klaga på färdtjänsten i Stockholm

Tatsja
2008-11-28 23:01
#4

Det gäller nog inte bara Stockholm utan i hela landet.

Här i lilla Köping så är vi tydligen inte så hittbara för Västeråsförarna.
Jag fick beskriva vägen för en när jag åkte från Västerås sjukhus.

Då är det i princip bara motorväg hit.
Oacceptabelt, är det.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Sara
2008-12-02 18:41
#5

Färdtjänsten är ett kapitel för sig själva. Hade man kunnat välja mellan olika företag så hade de aldrig kunnat bete sig som de gör.

För mig har de bokat fel dagar, glömt att ta bort resor jag avbokat och så vidare.

Chaufförerna kan ju inte hjälpa bokningens fel men de har bland annat varit på fel adress när de ska hämta mig, vilket har medfört att jag blivit bommad och fått vänta långa stunder på nästa taxi. Förstår inte hur de inte kan hitta, alla har ju GPS och de här adresserna har jag åkt till förut och GPSen har fungerat.

En chaufför åkte till rätt adress men i fel stad för att hämta mig. Då blev jag faktiskt ganska irriterad. Att läsa körslipparna ordentligt borde vara grundläggande.

Det här med svenskan är också ett problem. Ibland förstår jag inte vad de säger och då är jag ändå uppvuxen i invandrartätt område.

Jag har turen att ha fått framsätesplacering vilket (mitt handikapp syns inte) flera av chaufförerna inte respekterar. Numera kräver jag framsätesplaceringen jag har rätt till, lite sura miner har jag dock fått.

Sara

Tatsja
2008-12-03 00:01
#6

Detta med framsätesplaceringar, känner jag igen. Många gånger svårt att få dem att förstå att jag har rätt till det. Även utav andra medåkare. Men jag tror inte de vill ha mig i baksätet och sen så kommer jag ofta inte in där heller.

Jag har vägrat sätta mig bak, finns faktiskt papper på att jag ska sitta fram. Men när de har 2 stycken framsätesåkare, blir det problem. Lovar många gånger jag fått ringa och skälla.

Varför måste jag vara stark och orka skälla, speciellt om det har varit jobbig undersökning eller ett ingrepp

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
glensan
2008-12-29 19:51
#7

hmmm, intressant det med färdtjänst. Jag bor i Jönköpings län och jag har alltid haft tur med färdtjänsten, trävliga sjåförer och allt är bra, tycker jag, men derimot sjukresor är det mindre bra, jag åker till sjukhus (jönköping) var 14 dag och det strular jämt, antingen det är bäställningcentralen eller annans fel så skall det funka.

[SvenA]
2008-12-30 06:47
#8

Det är nästan lättare arr säga när det inte fungerar än tvärtom

För när det fungerar blir man lika förvånad var gång

Upp till toppen
Annons: