Annons:
Etikettövrigt
Läst 2131 ggr
Mezzzanina
2008-12-08 02:30

Mina katter är den bästa medicinen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Jag vill bara berätta hur bra medicin mina katter har vart för mig.

Otaliga är de gånger som de har fått mig att tänka på dem istället för smärtor.

Det är verkligen speciellt med katter tycker jag.De har verkligen en lugnande effekt när de kommer och vill bli kliade och ser på en så där kärleksfullt med kisande ögon.

Och när jag fryser så finns det alltid någon av mina fem katter som gärna kryper ihop i mina armar och tar sig en tupplur med mig.

Helt underbart!

De luktar så gott och deras spinnande är sövande när man skall sova tycker jag.

-Ja hela deras väsen får mig att må bra!

Kanske är det inte katter som fungerar för alla, det finns ju så många olika husdjur.

Men jag tror att husdjur kan göra mirakel med ens hälsa.

Lägger med en bild på mitt kattgäng!

Annons:
EvaG
2008-12-08 06:35
#1

Tror att katter har den påverkan på många. Finns det till exempel något mer avkopplande för våra kroppar och själar än att titta på en katt som sover. Så avkopplad och avslappnad.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

emiya
2008-12-09 01:32
#2

Djur har en positiv inverkan på oss, det är ju bevisat! Alla borde få chans att umgås mer med djur, tyvärr har vi ju i vårt tekniska samhälle nästan avskärmat oss från djur och natur.

Visst är det avstressande och skönt med en varm liten kattkropp intill sig som spinner och njuter av att bara vara nära och finnas till!

Och visst är det medicin med husdjur!

Men hur i allsin dar har du lyckats få hela ditt härliga kattgäng att rada upp sig så där för fotografering, Mezzzanina?? Du har min beundran, det var inte dåligt…!Skrattande

Tatsja
2008-12-09 09:41
#3

Min hund är det bästa för mig. Hon gör att jag kommer ut och går. Får ju motion av henne. Sen denna villkorslösa kärlek. Den är underbar.

Det är ju konstaterat att djuren är en underbar medicin. Se bara på de ålderdomshem där djur är tillåtna. De äldre ser fram emot att få besök av hunden eller katten. Även de som har demens kommer ihåg djuret. Inte husse eller matte. Men djuret minns de.

Tänk om det kunde vara möjligt att få in det i sjukvården. Skulle kunna gå att ordna även om man tar hänsyn till allergiska. Finns ju vissa rum de skulle kunna vara.

Har för mig det finns forskning från Amerika att där djuren fick komma till de äldre, blev de piggare och friskare.

Djur ger oss så mycket, men vi får inte glömma att allt inte bara är att ge, vi måste också ge. Ta upp denna söta katt i knäet och kela. Det är gott det. Prosit, från en som är allergisk mot katt, men inte kan motstå.

Kelar och leker ofta med Tatsja. Man kan inte tro att hon är nyss fyllda 9 år. Hon är som en valp.

Glöm inte bort att med djur följer ett ansvar. Tyvärr så många som glömmer det. Vi har några strykarkatter häromkring. Sommarkatter. Blir så ledsen för det.

Ta hand om dina djur och kela med dem. Bästa medicinen.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mezzzanina
2008-12-10 00:28
#4

Emiya, det var nog bar tur när jag fick dem alla på bild.De väntade på mat och jag passade på att ta en himla massa foton i hopp om att kanske ett av dessa blev ok.Så jag hade lite hjälp med att katterna var lite hungriga just då!Glad

Och som du skriver Tatsja, med djur följer inte bara kärlek utan ansvar.

Det är verkligen sorgligt att det inte finns en lag med ID märkning i vårt land.Dessutom så borde de som har katter tänka på att om de inte kastreras/steriliseras så förökar de sig i mängder och resulterar i en massa hemlösa katter.Fruktansvärt tycker jag.

Mina katter är mina små håriga barn brukar jag säga.Och jag kan inte tänka mig en tillvaro utan dem.

Och precis som du skriver Tatsja så vet jag att det finns forskning som visar att äldre med husdjur mår bättre och lever längre.

Jag tycker också mycket om hundar men jag anser att det blir svårt för mig att rasta en hund när jag ibland mår sämre.

Men katterna skulle jag inte byta mot något i värden!Glad

Leffe
2008-12-10 07:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Katter är toppen. Tänk att även jag får plats i sängen.

Tatsja
2008-12-10 07:32
#6

#4 Vet att för mig är hund toppen, även när jag mår dåligt och har svårt att gå. Men tar då Tatsja och roysen på promenad. Mår alltid bättre då. Man kan skingra tankarna och bara knalla på. Har hänt att vi gått så långt att jag undrat hur jag ska komma hem. Orken har inte riktigt funnits där för mig. Men antingen ringa sonen och be honom hämta med bil eller försöka gå hem.

Brukar sluta med att sonen får möta oss gående, då kan vi gå och snacka och sen *vips* är vi hemma efter lite över 2 timmars utgång.

Bra för mig och Tatsja.

Tyvärr utvecklade jag allergi mot katt i vuxen ålder.

#5 Du minns nog, Smirre, Emma, Kisse och Kirri. Far, mor, och 2 söner ur varsin kull, sen steriliserades Emma. 3 svarta och en grå hona. Har kort någonstans. Ska se om jag hittar dem och scanna in. Tror det finns kort på LeffeD också.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Mezzzanina
2008-12-10 22:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Leffe, vad härligt det såg ut med dina katter där.

Men jag kan berätta att även min säng är nästan lika full med mysiga katter.

När jag bodde i förra lägenheten så delade min son och jag rum.Då var det ofta fem katter och en son i sängen när jag skulle lägga mig.

Men i nya lägenheten så har sonen fått eget rum och två av katterna sover hos honom.

Molly, min katt som vart hos mig längst sover alltid mit min kin.Jag lägger med en kul bild på det!

Tatsja, jag hadde en engelsk springer spaniel med mitt ex.Men när vi separerade så valde jag att han skulle få vara med mitt ex för att hunden gillade att få springa i skogen.Det kunde jag inte ge honom när jag hamnat i rullstol riktigt.

Men när jag var gående så var min hund min ögonsten.(Jag saknar honom än idag så mycket)

Jag brukade cykla i sakta mak flera timmar med honom,Så la vi spår och så ställde jag ut honom.Så det blev en stor omställning att leva utan hund.

Men idag känner jag att katterna ändå är de djur jag trivs bäst med och alltid vill ha runt mig!

Men det låter som du och vovve har härliga promenader!Glad

Tatsja
2008-12-11 09:03
#8

#7 Jodå. Vi har sköna promenader. Saknar det just nu. Eftersom jag inte läker som jag ska, får jag inte hålla henne just nu. Sen kom jag hem efter ögonoperation igår och snöstorm idag. Ska inte vara i drag, sa läkaren. Suck. Vill gå ut och gå.

Vi går inte så fort, hon och jag, men bara att få komma ut är skönt. Blir svårt med rollatorn i snön, fast det är skönt att hålla i.

Mysigt med djur. De ger en så mycket. Ömhet, kärlek, omtanke.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: