Annons:
Etikettvardagsbestyr
Läst 1803 ggr
emsems
2008-12-04 10:57

skyllt på skada?

Många anser att man som sjuk/skadad "väljer" när det gör ont.. Att man inte kan hjälpa till med vissa saker eller dyl, egentligen för att man är lat, men skyller på skadan.
Har du någongång skyllt på skadan/sagt att du har ont när du inte haft det, för att slippa göra något eller dyl?

Annons:
emsems
2008-12-04 11:03
#1

Har inte och kommer inte. Jag blir så förbannad när folk tror att jag överdriver smärtan eller hittar på, så då kommer jag inte göra det heller. Däremot kan jag vara rädd om mig, och inte veta vad som komem göra ont och därför avstå, eller skita i att det kommer göra ont, och göra det ändå. Tex så vill jag inte fjällvandra med karln för jag tror att det kanske kommer vara det värsta jag vet för ryggen, plus att jag inte är intresserad. Men istället vill jag görna forsränna trots att jag vet att det kommer bil rena rama döden, men det är såååå kul!

Simson
2008-12-07 21:42
#2

Har aldrig gjort det och kommer inte att göra det heller. Däremot tror folk ofta att man gör det. Har däremot föringat min skada då jag märker att folk blir skärrade av allt. Det vill säga att jag inte säger allt till samma person utan delar upp det för olika. För att slippa dramat och "tycka-synd-om".

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

emsems
2008-12-08 10:23
#3

Simson.. vad har du för skador/sjukdommar?

Tatsja
2008-12-09 09:44
#4

Har inte gjort det. Däremot har jag försökt att göra saker och ting fast jag inte kan det. Sonen kommer ibland och nästan rycker dammsugaren ur min hand. Ser att jag har ont.

Det är ju så att man fortfarande har måttot. Jag kan allt, fast en del saker tar lite längre tid.

Ibland förbannar jag den dagen jag blev skadad

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

kerre
2008-12-09 22:24
#5

har gjort det när jag vet att de sakerna kommer göra mig illa om jag gör dem. som att sova på golv hur bra jag än mår fungerar jag inte dagen efter ens med de där tjocka luftmadrasserna tråkigt nog :/

sen är gångerna oräkniliga när det gäller tvärtom och råkat göra för mycket vilket nog har med den där kan själv grejen att göra

Upp till toppen
Annons: