Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 2113 ggr
Mezzzanina
2008-11-06 20:03

Tillbaka igen!

Hej på er alla!

Ikväll har vi äntligen lyckats kopla ihop modem och telefoni osv som Com Hem har.

Det tog bra många dagar innan vi fick vår telefon att funka.Och då hadde jag tecknat avtal med Com Hem för en och en halv månad sedan.

Men nu är jag och sonen åter ute i etern.

Men någon mailadress har vi ännu inte fått.Men det kommer nästa vecka!

Ni må tro att vi har det rörigt här ännu.

Flyttfirman jag anlitade läste inte på kartongerna vart de skulle(Jag hadde skrivit med stora bokstäver på var kartong till vilket rum de skulle och vad de innehöll).

Flyttfirman tog helt enkelt och kastade in alla kartonger i en stor röra i förrådet.Nu håller jag på att jaga derad boss för att det funkar ju inte för mig som rörelsehindrad att ens se toppen av berget som de slängt in med kartonger.Undrar hur mycket som är sönder när vi kommer åt kartongerna?

Trodde att flyttfirmor åtminstonde kunde stapla kartonger runt väggarna.

Min son säger just nu:

-Mamma, vet du vad man behöver kunna för att bli flyttgubbe?

-Hmm inte mycket.

-Nej man behöver ingen hjärna. och man behöver inte kunna läsa, så skola är överflödigt.Det enda man behöver är muskler.

/Sagt av min sonSkrattande

Annons:
Leffe
2008-11-06 20:57
#1

Det är toppen att du är här igen

Mezzzanina
2008-11-07 00:25
#2

Tack Leffe!Glad

Man får ta sig en vilostund melan kartonger och uppackande och sätta sig vid datorn lite.

Tatsja
2008-11-07 01:22
#3

Välkommen tillbaka. Sonen har rätt och humor har han

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
2008-11-07 08:44
#4

Kul att se dig här igen hoppas att det känns bra att ha flyttat och att du snart har fått ordning på allt

[Norum]
2008-11-07 18:20
#5

Välkommen tillbaka!
Du vet väl om att du kom 2:a i tävlingen inne på Frivilliga? Grattis säger jag till det!! Skrattande

Simson
2008-11-07 22:39
#6

Välkommen tillbaka! Härligt att se dig igen! Glad

Bedrövligt att flyttfirman var så erbarmligt dåliga! Hoppas du får tag i chefen och att de hjälper dig. Det borde vara en självklarhet att göra det mest basala i en flytt! Speciellt med dig som handikappad! Suck! Gråter

Flyttfirman här i stan är mer som psykologer. Underbara människor. De erbjuder till och med att skjutsa mig. Då är det nästan 20 år sedan jag bodde här. Min far var rullstolsburen och de åkte hem och skottade åt han! Det är service, vänner och människokärlek. Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Annons:
Mezzzanina
2008-11-09 02:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Kolla detta.Lägger med ett par bilder så ni får se vad jag fann i mitt förråd.Jag har nu klagat hos deras chef.Han säger att de skall "komma och titta" en andra gång på Måndag eller Tisdag.De har redan vart här en gång och konstaterat att de måste plocka ur hela förrådet och sätta in allt om igen.Men det skulle ju i så fall bli till en kostnad sa de.Det var då jag ringde derasd chef och sa att om jag redan har betalt ett fast pris så skall det väl inte vara så att de får lov att bara kasta in sakerna så att jag sedan måste anlita dem igen för att flytta om i mitt förråd.Men det är klart, det kanske är ett sätt att tjäna pengar på.

Så nu är det bara att hålla tummarna att de reder ut röran de har orsakat.

När de hämtade sakerna från förra stället där jag bodde så var det bra ordning i förråd osv.

Mezzzanina
2008-11-09 02:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och en till.

Mezzzanina
2008-11-09 02:16
#9

Tänkte att det nog är klokt att fota röran så att man har den dokumenterad om de inte vill fixa till det efter sig.Jag har ju inte krävt att de skall packa upp eller så.Bara att de skall stapla så att jag kan komma åt mina saker.Som det är nu så ligger allt i förrådet i ett stort berg i mitten.Och det finns massa plats bakom beget där kartongerna borde ha staplats från början.

Tack snälla ni alla som hälsar mig välkommen tillbaks!Glad

Skruttis, jag läste precis om vardagshjälte tävlingen  nyss!

Jag tycker det är viktigt att belysa vardagshjältar så att de fåår veta att de verkligen är "Vardagshjältar".Men det är också roligt och trevligt för oss andra att få läsa om andras vardagshjältar!Tänk vad man kan få läsa om att folk gör som man annars aldrig skulle ha en aning om!Glad

[Norum]
2008-11-09 05:52
#10

*9 Vilken röra! Ser inte kul ut.. bläää

Vardagshjältar kan man inte få för många av, det kan jag hålla med om.:-) Tycker också om att läsa om snälla medmänniskor och inte bara om eländes elände. Det får man nog av till slut..

Simson
2008-11-09 14:33
#11

#7o8: Det där är ju bara barnsligt gjort! Dvs jag menar högen med saker mitt på golvet. Inte ens en kroppsligt fullt frisk människa skulle acceptera detta! Gör de inte rätt från början får de finna sig i att komma tillbaka och göra om. Ingen betalning innan de gjort en rimlig ordning som du har en rimlig chans att kunna jobba själv med. Katastrof! Det vore något för tidningar och konsumentombudsmannen etc. Vilket kränkande sätt att behandla en kund på! Prutt på dem!

Eniro har nu en tävling om att man skall gå in och lägga omdömen på företag. Du kanske kan vinna. *smiley-med-djävulshorn*

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[SvenA]
2008-11-09 14:49
#12

Det är så typiskt det finns ingen som helst yrkestolthetkvar någonstans i samhället

Det är bara pengar son gäller nunera

Fast det finns fortfarande ett fåtal kvar som hat yrkestoltheheten kvar men det är ett utdöende släkte

Mezzzanina
2008-11-09 18:07
#13

Jag tänker dock inte ge mig förrän de har ordnat upp denna röran.Och om de inte gör det så tänker jag vända mig till konsumentombudsmannen.De har sagt att de skall komma tillbaka imorgon Måndag eller på Tisdag.Så de får en channs till att ordna upp detta.Men inga fler chanser.

Och du Simson, jag skall nog titta in på Eniro tror jag.Ett litet dåligt omdömme där kan nog vara bra för andra som tänker använda denna flyttfirma att få läsa.Tack för tips!Glad

Annons:
Simson
2008-11-11 21:36
#14

#13 Just precis vad jag gjort! Har lagt in ett mycket bra omdöme om "vår" flyttfirma och det har blivit godkänt! Nu är jag då även med i tävlingen om en lap-top! Inte så illa det heller! Senast i morgon onsdag kommer omdömet ut som referens på firman.

Heja Mezzzanina! Vi håller tummarna även i fortsättningen att de ordnar upp detta! Kram!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

MIRJAMI
2008-11-12 00:14
#15

Nej…det där får de ju komma och fixa till. Det ska inte du behöva betala för tycker jag. stå på dig. Trevligt att du är tillbaka!! Och hoppas att ni kommer få det bra i eran nya lägenhet.

emiya
2008-11-14 00:30
#16

Kul att "se" dig igen, Mezzzanina! Skönt att ni fått flytta, men vilken j***a flyttfirma! Som sagt, stå på dig! Håller också tummarna för att allt ordnar sig!

EvaG
2008-11-14 01:09
#17

Välkommen tillbaka hit och hoppas det löser sej för dej.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Mezzzanina
2008-11-16 01:20
#18

Jo, flyttfirman kom tillbaka och ordnade upp sin röra som de hadde gjort.Så nu ser det ut som det borde ha gjort från början.

Men de fick lov att plocka ut hela förrådet och börja om igen.

Men nu kan man komma fram till kartonger och ta i tu med dem och allt som ligger där efter hand!

Tur för dem…Glad

Tatsja
2008-11-16 07:47
#19

#11 Det har jag också gjort om vår ena matvaruaffär här i Köping. Hoppas laptopen kommer hit till mig. Flört

Vi har en affär som är jättebra. Fin service och om man säger till, så är de alltid villiga att lyssna på en. Plus att om det är något fel, så åtgärdar de dem. Hjälpsamma expediter. Tyckte de skulle få läsa om det på eniro.

Har fått mail om att mitt omdöme kommer med. Glad

#13 Flyttfirman ska anmälas, så får de inte göra. Du ska inte betala något extra heller. Stå på dig.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
2008-11-16 10:18
#20

#18 Tur att det lyckades så at du kan få ordning på röran

Annons:
Upp till toppen
Annons: