Annons:
Etikettrehabilitering
Läst 1481 ggr
MIRJAMI
2008-11-12 00:01

Han kommer inte bli bättre

Fick en liten chock igår när jag var med sonen hos sjukgymnasten. Fick reda på att min son kommer inte bli bättre med sina leder. Nu ska de göra en habliteringsplan för han. Stelheten går inte att träna bort. På de lederna det är stop på är det stop, vad mans ka göra är att behålla rörligheten på lederna. Man hade ju kanske ändå haft ett litet hopp om att det kansk skulle bli bättre med träning, men man har nu kommit fram till att så kommer det inte bli.

Ser hur min son får kämpa för att kunna röra på sig och märker vilken energi det går åt det hela. Hoppas nu bara att det inte med tiden blir värre för han och att han ska ha ork att klara sin skola, trots att kroppens rörelse kräver så mycket energi från han.

Annons:
[SvenA]
2008-11-12 06:49
#1

Det var ju tråkigt att höra och då gäller det att göra det bästa av den situationen

Så det kommer att bli väldigt tufft för honom men det kommer säkert att fungera bra bara ni hittar saker som kan underlätta lite grann för honom

Tatsja
2008-11-12 08:09
#2

Men så sa både läkare och sjukgymnast om mig efter olyckan.

Du får finna dig i rullstol och vara förlamad i benen hela livet. Så det är bara att göra det bästa av situationen.

Efter 2 år gick jag med rollator.

Är din son envis och du inte ger upp i hjärtat, så kanske han kan bli lite bättre i alla fall, men jag lider med er. Hoppas på det bästa för er, oavsett hur det blir.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MIRJAMI
2008-11-12 17:50
#3

Jo..han är en envis en. Han gick när han var 10 månader gammal trots sin sjukdom. Läkarna var förvånade. Sen var han ju väldig ostabill med sin balans med på fötterna skulle han ändå. Ja jag tror att han kommer ändå klara sig i livet och det han inte klarar av finns jag för han.

EvaG
2008-11-14 01:12
#4

Man kommer långt med envishet och det är tur ni har varandra.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Tatsja
2008-11-14 08:08
#5

#3 Tur han har en mamma som är optimistisk, vad än läkarna säger. Det är då ni båda kan ta fram det där hmhm anamma. Du vet nog vilket ord jag menar.

Med envishet och att aldrig ge upp, kommer man långt. Ibland längre än vad man själv trodde.

Håller på er

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Beavis]
2010-06-04 00:45
#6

Hej Mirjami, Jag ser att denna tråd är gammal, men kanske att du fortfarande är inne här ibland? Hur har det gått med din son? berätta gärna kämpar han på med räning eller har ni hittat någon annan rehab eller medicin?

Annons:
Upp till toppen
Annons: