Annons:
Etikettövrigt
Läst 903 ggr
Tatsja
2009-01-03 08:20

Nytt år med väder

Nu snöar det här. Blir glad för alla barn som nu kan prova sina julklappar. Glädjen i deras ögon att kunna spänna skidorna och staka fram eller sätta sig på pulkan och åka, är så underbar att jag tar detta med att ha svårt att komma fram.

Fast jag hoppas plogen tar vägen i alla fall. Rollator, jag och snödrivor passar inte ihop. Vet att många handikappade svär ve och förbannelse när snön kommer. Men troligen ligger den inte länge och under tiden har barnen haft sitt roliga. Det unnar jag dem.

Se hur denna dag blir. Melodikryss kl.10. Sen ska jag se lite sport på teve. Skidor och om möjlighet fotboll.

Känner mig inte frisk, har fått feber igen och hostan låger hemsk. Näsan rinner. Bra sätt att börja detta år. Hoppas det går över snart

Ha en bra lördag

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Leffe
2009-01-05 23:15
#1

Här i Stockholmstrakten har vi inte så mycket snö som tur är, men vi har det kallt

Tatsja
2009-01-06 08:43
#2

Vilken skillnad att kolla temperaturen idag. -5 mot -22 igår. Plogen har varit på vägen, men vissa grannar är väldigt dåliga på detta med skottning. Det står i våra kontrakt att vi ska hålla rent. Har ett rent helvete att komma ut från C till vägen. Dålig stil.

Har sagt till A och B. Ni får väl skotta en gång själva, var svaret och det var från vicevärden. Han är snabb att klaga på andra och skiter i sin egen del. Alla går ju förbi mig för att komma ut. Tänker inte skotta för dem.

Fattar inte riktigt det resonemanget. men han är ju en sådan som kan och vet allt bäst. Usch och fy. Snällast jag kan säga om honom.

Det är inte bara rörelsehindrade som har problem i detta väder. Även sonen sa att det är jobbigt. när snön är hög och man får pulsa fram. Nu har det äntligen blivit en liten upptrampad stig, så jag kan komma fram utan att behöva lyfta och slita rollatorn, för att komma fram.

På onsdag ska jag ringa värden och klaga. Vis av erfarenhet, så händer det inget, men klaga ska jag. Ska även klaga på isoleringen i lägenheten. I detta kalla väder, alla element på och inte komma över 20.2 grader inne. Tur man har tofflor och jackor att ha på sig. Filt i soffan att krypa in i.

Verkar som det börjar snöa lite igen här. Hoppas det inte blir så mycket.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: