Annons:
Etikettövrigt
Läst 1323 ggr
Mezzzanina
2009-01-13 01:15

Fruktansvärt...

Nu vill jag göra ett försök att lägga med en liten film från östnytt som jag såg idag och som verkligen upprörde mig.Gråter

Hoppas ni kan se den för jag har inte länkat till något liknande förrut.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1387207

Annons:
Tatsja
2009-01-13 09:28
#1

Läste om detta och det är fruktansvärt. Försäkringskassans läkare verkar kasta tärning om vem de ska hjälpa och de andra stjälper de istället. Vet av erfarenhet. De bryr sig ju inte ens om andra läkares utlåtande.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
2009-01-13 13:37
#2

Vad handlar det om för i och med att jag inte ser så vet jag inget om vad det handlar om

Så skriv och berätta vad som gällrt

Tatsja
2009-01-14 09:23
#3

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
2009-01-14 12:06
#4

#3 Tack för länken

Detta visar med klar tydlighet var den svenska vården är på väg

Det är bara att inse att det är ättestupam som gäller lller för oss med kroniska sjukdommar

Tatsja
2009-01-14 23:14
#5

Vi går tillbaka till 1800-talet då sjuka och handikappade inte skulle få vistas i samhället. Utbildning och upplysning även för de som bestämmer, skulle nog inte sitta fel. Vore det en anhörig till de själva, så lät det nog annorlunda

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mezzzanina
2009-01-14 23:32
#6

Oj, förlåt Sven.Det var inte meningen att du inte skulle se.Jag skulle lägga till Gotlandstidningars reportage också och just då dog min skärm.Men nu har jag äntligen lyckats sparka igång den lilla reservdatorn.Men det lär inte bli att jag kan vara inne så mycket med den för den är så liten att jag har svårt att se vad som står på skärmen.

Tack Tatsja för att du länkade så att Sven kunde läsa med oss!

Annons:
[SvenA]
2009-01-15 08:40
#7

#6 Man kan inte tänka på allt så det är okej

synd arr din dator har lagt av

Hur var det skulle du inte få ett förstoringsprogram från synscentralen

Tatsja
2009-01-15 08:58
#8

Vilken tur jag visste vilken länk det var då. Det är ju det vi alla är till för. Att hjälpa varandra i livet. Hoppas du får igång datan.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mezzzanina
2009-01-17 03:23
#9

#7

Tror inte att jag får något gratis program av syncentralen.När jag satt i möte med dem så var de noga med att tala om att de inte delade ut gratis hjälpmedel till datorer, men att de kunde få gå deras kurs och få information om hjälpmedel till min dator  och så kunde man köpa dem själv.Men jag skulle få gå en kurs där.Men så kom min flytt ivägen och sedan har jag inte vart riktigt pigg.Men det blir nog en kurs där mycket snart, bara jag orkar.Och då lovar jag att rapportera om den både här och på synskadade iFokus.

Tatsja
2009-01-17 09:26
#10

#9 Det är ju hemskt. Om du behöver programmet så borde du få det. Hjälpmedel ska ju vara till för att underlätta i vardagslivet. Men dessa styrande gör som de vill. Hemskt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
2009-01-17 10:11
#11

#9 Det är mycket märkligt fåga på vilka grunder de fattar ett sådant beslut på

Det vore intressant att få veta

EvaG
2009-01-18 00:43
#12

Tycker det ar fruktansvart med mycket i den svenska sjukvarden och den efterkommande rehabiliteringen. Dt ar tur att den akuta sjukvarden fungerar nar man plotsligt drabbas av nagot livshotande i alla fall.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
2009-01-18 19:35
#13

#Det är väl knappt att den fungerar heller

Annons:
Tatsja
2009-01-19 09:02
#14

Ibland kommer ju inte ambulansen förrän det är försent. Sen sitter larmtjänt och försöker få den ringande att åka själv. Det har hänt och då har personen det gäller inte varit kontaktbar. Hemskt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: