Annons:
Etikettövrigt
Läst 1488 ggr
snurro89
2/7/09, 9:56 AM

Ryggskada

Tja alla Glad

När jag var typ Tio år så skadade jag ryggen när jag Red och ramla av hästen när vi skulle hoppa över ett hinder läkaren sa att jag inte fick rida längre jag blev ju såklart jätteledsen eftersom jag älskade ridningen över allt på den här jordenGråter I allafall Det var många år Då jag knappt kunde röra mig fick ligga i sängen mesta tiden av dagarna till och med att äta där för det gjorde så ont att gå till Köket jag ville ju va som mina kommpisar som sprang och lekte Kull Där ute men det kunde jag glömma

Till slut när jag fyllde Tolv så fick jag korsett och sjukgymmnast Och Efter något år så blev jag bra i ryggen Igen men fick inte börja rida Finns risk för att skada mig ännu mer igen skadan försvinner aldrig Och kommer göra ont ibland Men,men Räknades detta som ett rörelse hinder? jag bara undrar

tjej Fjorton år Tacksam för svar:D

Annons:
Leffe
2/7/09, 2:19 PM
#1

Visst är det ett rörelsehinder. Du kan ju inte göra alla rörelse utan att det gör ont. Skadan är alltså ett hinder. Själv har jag förslitningar i ryggen efter att i jobbet under 25 års tid burit rullstolar i trappor med kunder i.

Sedan kommer väl problemet om försäkringsbolag, försäkringskassan och sjukvården räknar det som rörelsehinder. De har många gånger helt andra åsikter om det

[SvenA]
2/7/09, 8:26 PM
#2

Helt klart är det ett rörelsehinder eftersom dein skada gör att du inte kan göra allt som andra kan göra

emsems
2/18/09, 10:35 AM
#3

#0, jag är ridtjej själv och läkarna säger att jag inte heller ska rida. Jag har gjort det ändå. De sa "Emma, du kommer inte gå när du är 45 om du rider nu!" jag sa "jag blir inte 45 om jag inte rider nu".
Sedan nu, har läkarna ändrat sig och säger att det är bra (!!) att rida för att jag stärker ryggen. Givetvis betyder det inte att nödvändigtvis du ska rida. Men jag vet hur du känner.

snurro89
2/18/09, 4:21 PM
#4

Ja det är hemskt ridningen betydde verkligen allt, för mig man har en sån stark kärlek till hästar, Men föhoppningsvis fixar de sig sen

[Beavis]
10/8/11, 3:50 PM
#5

Kanske kan du rida med vagn? Typ trav eller så är et kanske som #3 säger att ryggen stärks och blir bättre av ridningen?

Jag vet att tråden är väldigt gammal men kanske någon det berör  vet något?

Upp till toppen
Annons: