Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1232 ggr
EvaG
1/30/09, 5:08 AM

Ord är inte bara ord

Tänk vad ett ord kan betyda. Rätt ord vid rätt tillfälle kan betyda massor. Det kan betyda glädje, stöd, att man kommer igen, att man far upp ögonen. Rätt ord vid rätt tillfälle kan göra att man orkar med sej själv. Rätt ord vid rätt tillfälle kan till och med innebära att man kommer tillbaka till livet. Tänk att ett litet ord kan göra sa mycket!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
[SvenA]
1/30/09, 7:04 AM
#1

Det är verkligen sant

Tatsja
1/30/09, 9:31 AM
#2

Ett vänligt ord, kan förgylla hela dagen för oss. Tänk bara vad ordet tack kan göra för oss.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Leffe
1/30/09, 12:46 PM
#3

Är det sådant som kallas bevingade ord?

Tatsja
1/31/09, 9:52 AM
#4

#3 Jag har för mig det. Sen verkar det som om ordet förlåt är lite glömt också. Eller rättare sagt, missbrukat.

Hur många gånger har man inte hållt upp dörren för andra och inte ens fått ett lite tack? Eller om de går rakt in i en och inte säger förlåt, eller ursäkta.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Leffe
1/31/09, 4:36 PM
#5

#4 Det säjs tack och förlåt alldeles för få gånger, men det är inte att missbruka orden.

Tatsja
2/1/09, 9:36 AM
#6

#5 Det jag menar är att det finns en del som använder det för ofta. Visst kan man ibland höra det för lite, men om de bara slänger ut det som vana vid precis allt, så är det ett missbruk och kan tolkas fel.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Upp till toppen
Annons: