Annons:
Etikettrehabilitering
Läst 2529 ggr
MIRJAMI
2009-03-20 23:39

Badhus och ledsagare

Haliteringen min son har kontakt med skrev ut ett intyg om att jag går gratis in med han och badar då sonen behöver pga. sin funktionsnersätning en ledsagare både i omklännigsrummet och i vattnet. Ja när vi kom till badhuset tidigare i vecka så visade jag upp intyget och det var helt ok jag gick in gratis och för sonen fick jag betala.

Sedan var vi på badhuset igår och jag visade igen intyget på kassan. Då säger de att jag inte går in gratis utan att reglerna är ändrade ca en månad tillbaka och att nu måste även en ledsagare betala inträdes avgiften oavset om denne ledsagare kommer att vara i basängen eller inte.

Är det någon som känner till dessa regler? Litar inte helt på denna kvinna som stog vid kassan när vi skulle gå och bada igår då hon är känd för att neka folk lite olika saker i olika sammanhang och uplevs som väldigt besvärlig och sur och det verkar även som hon kör med sina regler och struntar i vad som gäller i verkligheten.

Annons:
Tatsja
2009-03-21 08:31
#1

Ta kontakt med de som skrivit ut intyget och få reda på vad som gäller. Har du rätt, så be att de informerar badhusets ledning om detta.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
2009-03-21 11:38
#2

Det är kommunen som bestämmer reglerna om det är en kommunal anläggning

Men det berukar aldrig vara några problem

Här där jag bor får ledsagaren alltid gå in gratis

Så ta kontakt med fritidsförvaltningen i kommunen där brukar dessa frågor ligga

MIRJAMI
2009-03-24 23:17
#3

Ja..habliteringen sa ju att så här ska man kunna göra. Ta med sig ledsagare i badhuset som då går in gratis.

Denna sura kvinna som just den gången stog vid kassan sa att jag inte får gå in gratis. Nya regler hävdade hon. Konstigt nog hade hennes kollega släppt in oss några dagar innan och då gick jag in som ledsagare.

Ska fråga på ett annat badhus…och vad jag vet så är de badhuset vi besökte kommunalt.

[SvenA]
2009-03-25 06:44
#4

Vad säger kommunen om du frågar på högre ort då

det vore bra att få veta

Eller vilken kommun är det så kan jag kontrolera vilka regler som ska gälla i den kommunen

millam
2009-05-18 20:24
#5

Men kan du be att få svaret skriftligt, ex via mail, så du kan visa upp den när ni skall gå och bada nästa gång. Alltid bra att ha sånt skriftligt!

kramar från Millam

Upp till toppen
Annons: