Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 763 ggr
Leffe
2009-05-24 12:20

Dagens plan 24 maj

Dagens ansträngande plan är att sätta upp en hylla i badrummet ovanför dörren där jag ska förvara toapappersrullarna. Tror att jag då kommer att slippa perforeringarna av små kattänder och -klor i alla rullarna när de ska användas. Sitter och tittar på väggen. Visst är det bra med gipsvägg. Tänkt vad enkelt att skruva i jämfört med till exempel betongvägg. Kommer jag månne att tycka gipsvägg är bra om en vecka också när hyllan brakar i golvet!

Sköt om er

Annons:
[SvenA]
2009-05-24 14:04
#1

Om du gör det ordentligt så hålller det

Mezzzanina
2009-06-06 02:47
#2

När jag skulle köpa skruvar som skulle hålla för att sätta upp en tung hylla så trodde jag att det bara var att åka och köpa gips-skruvar.Men nej da.Man skulle ju veta om det var dubbla gipsväggar eller enkla.Suck!

Leffe
2009-06-06 15:06
#3

Sedan måste skruvarna vara så pass smala att de går genom hålen på ställningen som håller uppe hyllan.

Man kanske ska sätta upp en träribba med gipsskruvarna och sedan skruva fast hyllan med vanlig träskruv i den. Allt låter så krångligt så jag har inte ens skaffat skruv ännu

Mezzzanina
2009-06-06 15:38
#4

Ha ha ha Leffe, jag vet precis hur det är.Dessutom har även jag fem små hulliganer som gärna sätter klorna i toarullarna.

Upp till toppen
Annons: