Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 869 ggr
EvaG
2009-05-24 14:35

Svårt med avgifter i Stockholm

Sitter här och tänker på hur det var när jag bodde i Sumpan utanför Stockholm. Om jag till exempel hyr en film inne i city och sedan ska lämna tillbaka den. Upptäcker då att jag som vanligt är ute i sista minuten innan jag ska få betala förseningsavgift. Tar då bilen och närmar mej Stockholm. Vad inträffar då? Jo trängselavgift 20 kronor. Framme vid filmuthyraren. Ingen parkeringsplats. Åker runt i området. Ingen plats någonstans. Svetten lackar. Bilar parkerade överallt och bilar i köer på gatan. Till slut blir Eva så frustrerad att hon dubbelparkerar utanför affären. Jag har ju betalat trängselavgift så då har jag väl rätt att göra trängsel, eller hur. In i affären. Du är en och en halvtimme försenad. Det blir 25 kronor extra. Betalar fnysande. Ut till bilen. Oj vilket tutande och där står lapp-lisa och har satt en lapp på min ruta. 800 kr i parkeringsböter! Arg som ett bi (är bin arga) ger jag mej i väg hemåt. Vad händer då? Trängselavgift 20 kronor!.

Facit av det hela är att jag hyrde en film för 50 kronor. Lämna tillbaka den kostade 865 kronor. Otroligt med alla avgifter i Stockholm.

Och vad leder då förbifartStockholm till? Hur mycket kommer det då att kosta att lämna igen en film när man hela tiden åker förbi city…

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
[SvenA]
2009-05-24 17:08
#1

Kontentan av detta är att man inte ska hyra en film i Stockholms innerstad om man har bil

Det blir allt för dyrt

Upp till toppen
Annons: