Annons:
Etikettövrigt
Läst 1428 ggr
[peter54]
6/13/09, 10:13 PM

Amputation & protes

Hej alla här på sajten för rörelsehinder.

Jag har snurrat här en liten tid och förvånats över att jag inte hittat ett enda ord om amputaion eller protesanvändning. Har jag missat någon annan sajt som handlar om det eller är det bara så att ingen av de medlemmar som finns här nu omfattas av de begreppen?

Jag är själv protesgångare sedan 1998, amputerade båda underbenen i slutet av 1997.

Annons:
Leffe
6/14/09, 1:33 AM
#1

Det hör till denna sajt, men ingen har skrivit eller diskuterat det. Förhoppningsvis kanske det kan komma igång nu. Själv har jag bara en enkel höftledsprotes.

Kör då och då protesgångare till gym med mera i min färdtjänstbuss och är full av beundran hur bra de tar sig fram

[SvenA]
6/14/09, 8:06 AM
#2

#0 Välkommen hit

Det är alltid kul att se nya komma hit det är som Leffe säger det är bara det att det är ingen som tagit upp ämnet ännu så förhoppningsvis kommer det flera med samma problem och är med i dedebatterna

För det är ju så att det är besökarna som styr över innehållet

Så min förhoppning är att det kommer flera som du och är med och skriver här

Du får gärna skriva flera inlägg om hur det är att ha två proteser du får gärna även skriva en artikel spom vi kan lägga upp på första sidan

Jag har själv inga proteser så jag vet inte hur det är att leva med det

[peter54]
6/16/09, 2:30 AM
#3

Tack för förklarande svar. Jag ska försöka få till något vettigt att skriva om protesgång framöver.

[SvenA]
6/16/09, 8:17 AM
#4

Du är alltid välkommen hit att skriva

Upp till toppen
Annons: