Annons:
Etikettövrigt
Läst 1310 ggr
Mezzzanina
2009-08-15 01:10

Vi får inte bada mer i år..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon så är det sista dagen som vår bassäng här på gården är öppen för allmänheten.Jag som handikappad har njutit så av denna bassängen för att det är lätt att komma ner i den.Det behövs ingen hiss eller liknande anordning utan ena sidan på bassängen är låg så att det lätt går att komma i och ur den.
Tycker också det är vansinnigt att stänga den 15 Augusti när skolbarnen börjar skolan den 20 Augusti.
Jag kunde inte låta detta gå förbi utan att klaga så jag ringde till kommunen som hänvisade mig till Gotlands Hem som hänvisade mig till Livräddningssällskapet.
Jag kom i alla fall fram till en man som jag fick tala med till slut.Jag ställde min fråga varför de inte åtminstonde kunde ha öppet tills skolan börjar den 20 Augusti.Han sa att de enbart hade badvakter till den 15 Augusti och att de där efter inte hade någon som kunde jobba som badvakt.Men när jag kollar runt på andra bassänger på Gotland så finns där inte alltid livräddare där.Dessutom så bor vi ju på en ö som är omgiven av vatten och vad jag vet så kryllar det inte precis av badvakter på Gotlands stränder.
Så kontentan av det hela är att fast att det ännu är varmt och skönt så skall en stor, fin och handikappvänlig bassäng stå oanvänd.
Ungdomar kan på sina fem sista dagar ägna sig åt rackartyg på stan istället för att simma och bada i en härlig bassäng.(Och vad kostar det oss skattebetalare?)
Dessutom så finns det tydligen enbart ett fåtal människor som är utbildade livräddare (?).Vad jag har hört så är det svårt att få ett arbete i dagsläget, men jag har inte hört att det skall vara någon vidare brist på arbetskraft.(Rätta mig om jag har fel i detta)
Jag måste också berätta att jag frågade badvakterna idag om de verkligen skulle stänga imorgon.Jag ville ju veta om min klagan hade haft minsta efekt.
Men nej, de stänger imorgon den 15 Augusti.GråterGråterGråter

Lägger med en bild så ni får se vårat vackra bad.

Annons:
[SvenA]
2009-08-15 10:08
#1

Det är helt vansinigt att man gör så

Och att det inte finns badvakt är väl inget konstigt de sakmas väl på de flesta baden

Leffe
2009-08-15 13:02
#2

Ingen Baywatch på Gotland inteSkrattande

Visst borde man kunna ha någon som har uppsyn över en bassäng. Någon arbetslös kan väl simma och ha kunskap i livräddning tycker man

emiya
2009-08-16 01:42
#3

Vad härligt det ser ut!

Tycker att det verkar som svepskäl för att dölja den verkliga orsaken till att de stänger. Det handlar nog mer om pengar som vanligt, antar jag.

Mezzzanina
2009-08-17 02:23
#4

Jo det är säkert så som du skriver emiya.Det verkar inte som om jag kan göra något nu när det är slutet av denna sommaren.Men nästa sommar så skall jag sätta in insändare om detta innan de stänger och i god tid i tidningen.Där skall jag uppmana att alla hör av sig och säger till att de vill ha vårt bad öppet så länge temperaturen tillåter det.

Här på Gotland så finns det inte många bassänger som man kan komma i utan hissanordning när man är handikappad.Därför tycker jag att det är extra viktigt att när det finns en bassäng som är lätt att ta sig i och ur skall hållas öppen i mån av vädret.Men som jag skrev också för barnens skull.

Upp till toppen
Annons: