Annons:
Etikettövrigt
Läst 951 ggr
EvaG
8/17/09, 7:30 AM

Svaghet eller styrka

När jag kom hem efter en hård natts arbete så var flugan kvar i fönstret sedan i går eftermiddag. Jag utgår i alla fall att det var samma fluga. Den satt där och surrade. Tänk jag kom på mej själv att jag pratade med den. Då slog det mej tänk vilket behov man har att mötas av något levande när man kommer hem. Tänk vad svaga vi människor egentligen är eller är det ett tecken på styrka?!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
Leffe
8/17/09, 8:40 AM
#1

Det är en bra fråga om det är en svaghet eller styrka. Jag tycker både och

emiya
8/20/09, 2:47 AM
#2

Vi människor är ju sociala "flockdjur", så därför upplever vi det som behagligt att bli mötta av en annan varelse när vi kommer hem. Jag tror inte det är varken styrka eller svaghet, utan ett rent behov som t ex hunger eller törst.Glad

Jag har två katter som jag pratar med, men jag pratar också med mina växter!SkämsGlad

Tatsja
8/28/09, 9:52 AM
#3

Jag pratar alltid med Tatsja när jag kommer hem. Även Pento kan jag prata med, fast han är borta. Ibland undrar jag vad omgivingen tänker. Är hon inte riktigt klok eller? Fast det bjuder jag på.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Leffe
8/31/09, 11:07 AM
#4

Vi får i vilket fall som helst styrka när vi pratar med våra djur

Tatsja
9/2/09, 10:33 AM
#5

Oja, fast en del som ser mig ute, tror väl att jag inte är riktigt klok. Pratar ofta med Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Beavis]
9/11/09, 10:51 PM
#6

Alla har vi ett behov av att ha någon att tycka om som tycker om en tillbaka ovillkorligt Där har man i bästa fall familjen men husdjur särskillt hundar gör ju det. En hund är bra om man är ensam förutom sällskapet äppnar det för kontakt med andra.

At prate med flugan kan ses som lite skruvat men är fullt normalt ett sätt att kommunicera ut dina tankar om den. Hade du däremot förväntat dig ett svar? Hade det kanske varit dags att ringa efter killarna i vita rockar. Skrattande

Annons:
[SvenA]
9/11/09, 10:54 PM
#7

Det är väl då man snackar med dessa man får det bästa svaret

[Beavis]
9/12/09, 6:04 PM
#8

Pratar man med sig själv får m,an bara intelligenta svar Skrattande

Tatsja
9/13/09, 11:01 AM
#9

Oja, precis de man vill ha, fast det blir lite enformigt ibland

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: