Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1010 ggr
klarsferrets
9/18/09, 10:56 AM

Måste bara få berätta ett par saker för er som gjo

 Jag har då många olika dokumenterade sjuk- domar som gör livet ganska surt för mig men jag har ett bra nät verk runt om som alltid stöttar och hjälper till när jag känner mig ledsen eller glad.

De nät verk jag har är guld värld och dom vet exakt vilka dom är. Även om man är sjuk så får man absolut inte glömma att ge tillbaka vad man får "inte i pengar eller saker nu " jag menar man får inte glöma att ta deras bekymmer eller funderingar eller ta hand om dem om dom är ledsna eller att bara glädjas med dom.

Nu efter 5 år så vet man vilka som är en värkliga vänner och vilka som vill bara utnyttja en.

Har varit med om ganska mycket i mitt liv så som ex blivit rånad med pistol när jag jobba som taxi chauför, tåkat ut för för själv mords kandidater när jag körde tung last bil. Blivit rånad när jag stod i en kassa på en kvarters affär m.m.

Jag har åkt med Stenaline mellan GBG och Kiel många gånger före jag blev lastbils chauför så åkte jag minst 4 ggr per år och under tiden jag var chauför ja då åkte jag 4 ggr per månad ganska så länge.

Nu när jag sedan insjuknade och från 2004 så tar jag denna båt minst 10 ggr per år fram o tillbaka från Sverige till Frankrike " jag kan inte flyga p.g.a av min dåliga syre " och jag måste bara få säga att personalen på både stenagermanica och stenascandinavia är helt enkelt under bara dom ställer alltid upp och är väldigt hjälpsamma.

Jag skrev ett långt brev till shefen över stena båtarna och talade om hur mycket hjälp jag fick en gång av personalen på båten.

Båten stod vid kaj i kiel p.g.a av ett fel i av högtalarna så vi fick inte köra på båten före detta var reparerat. Vilket gjode att kaj personalen på tysk sida ville att alla skulle gå upp för rampen och den är Lång och väldigt brant.

Jag kunde inte ens öppna bagae luckan för att få fram min rull stol på grund av att de hade packat bilarna så tätt ihop på kajen.

Sagt o gjort jag börja min vandring upp för rampen vilket resoluterade i att jag givet viss föll ihop när jag kom in på båten på bil däcket nr 2.

Givet vis så kände personalen i gen mig ganska omgående och var vansingniga på hur personalen på kaj hade behandlat kunderna. Det va ju inte bara jag som var dålig det är många pansionärer som åker med båten också och som har lite svårt5 att gå men kan köra bil som jag och oftast så kommer dom från Spanien där dom då har ett litet hus eller lägnhet.

Securitas vakterna "det finns 2 på varje stena båt dom tog hand om mig bar mig upp till däck nr:7 dä dom då har sjuk hytten med rullatolar och dyligt, fick en gammal häck från 50 till rullstol som inte hade varken däck eller någon dyna på. Dom tyckte detta var hämskt att jag inte fick med mig min rullis upp och bad tusen gånger om ursäkt för detta blev bjuden på middag och fick dricka så mycket jag ville uder kvällen. Saningen jag mot tog middag och tog 2 drinckar efter maten,

Kl 23,00 skulle alla ner på kaj för att hämta sina bilar och köra på hur gör jag nu tänkte jag hissen var ur funktion på grund av att dom var tvungna att stänga av under reperationen. Då kommer dessa 2 jäntel men securitas och kör mig i denna gamla rull stollen till en trappa som går utan för båten bär mig sedan ner till min bil då ingen av dom kunde köra min bil då man inte kan flytta sättet på föra sidan hehe ganska packad bil som vanligt.

Sedn så pratar dom i deras woki toki med personalen på däck dom plaserar mig så nära dörren som möjligt och hjälper mig upp för alla dessa trappor hissen funger ej ännu är ganska så trött vid den här tidpunkten. När jag kommer upp från trapporna så står de bägge securitas vakterna med en rullstol.

Dom gick minst 1 gång i timmen och fråga hur jag måde och om jag ville ha något kunde ju absolut inte köra denna rullstolen själv då den var utan luft och inte oljad på många år.

Jag skrev ett ganska så lång brev det blev väll på 5 sidor som jag sände till chefen för för båten och dess personal och berättade hur jag illa jag blivit behandlad av personalen på land i kiel och hur väl omhändertagen jag blivit på båten under hela resan.

Jag bad också att sjuk hytten måste ses över nya rullstolar måste inskaffas ny syrgas appartat m.m.

Sedan bad jag chefen att han skulle ta hella styrkan på just den båten och bjuda alla på något gått för det dom gjort.

Nästa gång jag skulle åka med stena i gen så vart det samma båt, och när personalen såg att jag kom upp för rampen var i sverige då och skulle till kiel så gick det nog på djungel telegrafen att jag var om bord i gen när jag komm upp på däck 7 så stod näst intill hela personlen samlade och hurrade för mig och tackade för all den fina upmärksamheten dom fått från sin chef, De som inte kunde stå där just då kom under kvällen gång och tackade så jätte mycket för att jag hade skrivit till deras chef och berättat hela historien för han.

Det resolterade i att bägge båtarna fick helt ny utrustning på sjuk hytten och all personal har nu 4 ggr per utldning om hur man tar hand om en sjuk kund m.m.

Vad jag vill säga med detta är att det är också viktigt att ta fram de personer eller den bisnisen som värkligen gör allt för att det ska gå så smärt fritt som möjligt.

Vist finns det röt ägg över allt både i privat liv och runt om kring en.

Men vi får absolut inte glömma de företag som försöker med alla medel att göra det så bekvämt som möjligt som det bara går.

Ska till lägga att den tyska sidan fick sig en rejäl om gång och den personen som hade beodrat oss att gå upp för rampen blev omplacerad till en annan plats nu mer så står det en kille som värkligen kollar på bilar om dom har en handikaps skylt i fönstret vilket känns betydligt skönare.

Oj oj detta vart långt hihi sorry men ville så gärna dela med mig av min glad upplevelse om stenline.

Så vist kan det hjälpa att skriva till ett stort företag men allt för oftas så hamnar de brev eller klagomål i papers korgen. Dock så gjorde inte mitt det vilket jag är väldigt glad för.

Ps jag är ordblind där av stavning och ordföråd.

kan oxå ha lagt det i fel kattegori så då är det bra att flytta den.

Annons:
Leffe
9/19/09, 6:53 AM
#1

Långt men innehållsrikt. Man blir verkligen gripen av din berättelse.

[SvenA]
9/19/09, 10:11 AM
#2

Verkligen bra skrivet

Det är alltid kul att få höra sådant här

Jag har bara ett litet påpekande det finns en del förkortningar i texten som är svåra att höra och förstå för mig som inte ser texten utan bara får den uppläst

Vore bra att tänka på nästa gång du skriver

För det är klart att du ska fortsätta at skriva här

Berättelser ur vardaglivet är alltid intressanta att läsa

Både positiva och negativa saker är bra att föra fram

klarsferrets
9/19/09, 11:34 AM
#3

#2

Det kan även bero på ordblind het gick i genom texten nu och ver att nummer har jag förkortat till nr och gånger har jag förkortat till ggr.

Jag förstår att det kan vara svårt att lysna då jag inte kan stava rätt eller att ordföljden blir inte korekt.

Så det kanske kan bero på att jag har tappat en eller flera boksträver i ett ord och då blir det kanske en konstig förkortning.

Ska fösöka att bättra mig för man vill ju att alla ska få kunna ta del av det man har att berätta.

"1

sorry vet att det blev väldigt långt  men ändå så försökte jag att korta ner den så mycket jag kunde.

[SvenA]
9/19/09, 11:52 AM
#4

Det är ingen fara med dina texter de är fullt förståliga

Skärnläsaren försöker alltid läsa allt som hela ord och då blir förkortningar som ggr och mkt väldigt konstiga ord som förstör tecxterna

Det är alltid bättre att skriva ut hela ordet då blir det inga missförstånd

Att den första texten blev lång gör inget alls hela texten behövdes för att man skulle förstå

Att du har dyslexi gör inget alls man får ett sammanhang i texterna i alla fall

Jag tycker det är bra att det framkommer att det är ingen som är perfekt i varken tal eller skrift vi har alla våra fel och brister

det är det som gör oss till personligheter

Upp till toppen
Annons: