Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 916 ggr
[SvenA]
9/23/09, 7:39 AM

Stockholmsmässan anmäld för diskriminering.

Stockholms största mässannordnare är anmäld för diskriminering av rörelsehindrade personer

Läs anmälan här

http://www.independentliving.org/anmalningstjansten/diskriminering_Stockholmsmassan-Ett_bra_liv-Alvsjo-Massvagen_2009-09-11.html

Annons:
Leffe
9/23/09, 8:32 AM
[SvenA]
9/23/09, 10:06 AM
#2

Den är inte anpassad för synskadade heller och jag blir inte förvånad över denna anmälan

Detta visar på att man inte följer den plan och bygglag som finns

EvaG
9/24/09, 7:19 AM
#3

Den tekniskt fullfjädrade byggnaden med det enklaste bortglömt.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
9/24/09, 10:03 AM
#4

Det är väl typiskt där det verkligen borde fungera så följer man inte byggnormen som finns framtagen

DodeN
9/25/09, 2:36 PM
#5

Var samma i göteborg när det gäller underlag, filtmattor som suger fast en. Jag orkade inte rulla runt själv, i vanliga fall så klarar jag inomhus utan problem, men nu tog orken slut och smärtorna kom fort. Helt sjukt när man riktar sig till personer med rörelshinder, ok att man kan vilja ha mattor för att få ned ljudnivån men det måste finnas alternativ för att få en hårdare del att köra på.

Sen är mässorna oftast väldigt röriga, jag har adhd också, sambon också. Första gången vi åkte på mässa så fick vi gå ut efter några minuter, sambon fick panik. Han kunde inte orientera sig alls bland alla montrar. Pilar och skyltar om vart utgångar är och åt villket håll man går löser sådana problem men de verkar anta att man ska kunna orientera efter karta.

Antar att tydliga skyltar om vart saker ligger och åt villket håll man går, eller tex. olikfärgade "stråk" hjälper andra grupper med funktionsnedsättning, kanske synsvaga.

Upp till toppen
Annons: