Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1152 ggr
[SvenA]
10/22/09, 7:26 PM

Flytta inte till Norrköping

Är du beroende av ledsagare när du går ut så ska du inte flytta till Norrköpi´ng

för där får man ingen ledsagning

Annons:
DodeN
10/25/09, 2:06 AM
#1

Inget annat heller varesig i hjälpmedelsväg eller stöd…

SvenA har du varit med om något eller är det någon du känner? Själv har jag försökt få hjälp länge, hade möte med handläggare för att få beslut på om jag tillhör LSS eller inte men får svaret att jag borde tillhöra LSS men måste ha diagnos först och papper som jag inte kan få för att min arbetsterapetu bla. motarbetar mig hela tiden. Så det blev hemtjänst med 1 timmes städhjälp varannan vecka istället för boendestöd och ledsagning osv.

[SvenA]
10/25/09, 6:38 AM
#2

Det är riktigt att du måste ha en diagnos först

för att kunna få insatser enligt LSS så måste man tillhöra personkretsen för att kunna få dessa insatser

Jag har ledsagning via LSS själv

DodeN
10/25/09, 3:04 PM
#3

Nej, man måste inte ha en diagnos, utan det räcker med att man har svårigheter som är stora och varaktiga eller vad det står. För autismkategorin så krävs det ju diagnos men för 3:e personkategorin så behöver man inte diagnos.

Tatsja
10/30/09, 8:51 AM
#4

Flytta inte till Enköping om du är handikappad. Har en kompis som går med kryckor och ibland sitter i rullstol för att kroppen inte vill. Han är diagnostiserad av både läkare och försäkringskassa som handikappad. Behöver anpassad bostad.

Nej, säger Enköping. Ställ sängen i vardagsrummet. Du kan ju gå utanför dörren, alltså är du inte handikappad. Han får ingenting av dem. Skillnad på Köping och Västerås, där han bott.

Så flytta inte till Enköping

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Upp till toppen
Annons: