Annons:
Etikettarbetsmarknaden
Läst 1097 ggr
[per50]
10/23/09, 4:06 PM

Människors olika värde

En mycket bra skriven artikel om människors olika värde. Läs och begrunda, och kom sedan med era åsikter.

Människors olika värde

Annons:
[SvenA]
10/23/09, 4:49 PM
#1

Vi fuktionshindrade har väl hela tiden fått stå tillbaka i alliansens program

Vi har inte samma mäniskovärde för dessa personer eftersom de inte vill satsa så att vi får vara med på samma villkor som de så kallade friska i samhället

[Beavis]
5/7/10, 2:06 AM
#2

"Den som inte jobbar skall heller inte äta" öär ett citat av Rheinfeldt om jag inte missminner mig? Jag tror det kommer ifrån någon bok eller liknande han skrivit

[SvenA]
5/7/10, 9:08 AM
#3

Varför ska man äta om man inte arbetar det är väl bara dumt det kostar bara en massa pengar och tar tid att laga det är väl bättre att vi går öb´ver ättestupan så slipper de oss fullständigt och får som de vill

[Beavis]
5/7/10, 10:49 PM
#4

#3 Så sant så

Mirjami-78
5/9/10, 4:33 AM
#5

Det är sååå sjukt!!!Skrikandes Blir så arg över sådant här. Varför ska vissa kunna styra över andra och värdesätta den till B-människor!!! Jag hoppas att den nuvarande regeringer åker ut, annars kommer klyftorna bara öka!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[SvenA]
5/9/10, 10:58 AM
#6

Det är inte alls säkert att det blir bättre f¨ör våra grupper med en annan regering heller tyvärr

Vad som gäller är att vi själva hela tiden är med och talar om vilka brister som finns och vilka förljderna av dessa är

Vi måste bli mera utåttriktade så att vi kan få stöd av flera för våra frågor vi får inte vara så undangglidande vi måste verkligen slåss för våra rättigheter så att alla blir medvetna om hur samhället ser ut för de svaga grupperna och berätta hur lätt det är att själv få ett större funktionshinder och hur det är att leva med detta

Annons:
[Beavis]
5/9/10, 1:25 PM
#7

# 6 Det är ju det läskiga faktiskt. Risken är ju att det inte blir någon förändring till det positiva för oss om det blir regimskifte?

Jag hoppas på det eller åtminstonde att försämringarna ialla fall inte blir fler. De har ju en humanare grundsyn i alla fall.

Historiskt har ju Sossarna tyvärr använt borgarnas maktperioder till att låta dem införa fascistlagar och förordningar de ideologiskt inte kan. För att sedan oftast låta de de gillar ligga kvar när de får makten igen.

Jag är inte helt neutral ideologiskt som jag kanske borde men jag ser nog helst ett byte hur som helst. Jag skräms lite av förändringen av människors attityd i samhället de senaste åren. Folk har blivit kallare och hårdare i mina ögon.

Vi som inte passar riktigt in har blivit en belastning som måste bort.

[SvenA]
5/9/10, 2:06 PM
#8

Tyvärr stämmer det du säger att man behåller de försämringar som genomförs eter varje regimskifte

[Beavis]
5/9/10, 2:39 PM
#9

Man skulle ju önska att de tar tillbaka eller river upp de besluten som är negativa för oss. Men den chansen är nog minimal om vi inte uppmärksammar detta så gott det gårvid regimskiftet (om det blir något?). Jag har yhalvt skämstsamt sagt att jag söker asyl i Norge om det inte blir av… får se vart jag bor i höst?

[SvenA]
5/9/10, 2:48 PM
#10

Väldigt mycket beror på oss själva man kan ju inte påstå att de funktionshindrade är väldigt aktiva i det intressepolitiska arbetet precis med inlägg i olka debattforum och på andra sätt

Vi gör aldrig några som helst spektakulära demonstrationer eller andra saker som får upp ögonen på massmedia så att frågorna kommer på dagordningen

De flesta tiger still och finner sig i alla försämringar som sker utan att reagera övehuvudtaget

Upp till toppen
Annons: