Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1045 ggr
[SvenA]
2009-10-27 09:36

Åka med SJ när man ska på fest

Man ska inte åka med SJ om man är rullstolsburen och ska åka på fest

Det fick en man uppleva i helgen

Han skulle till Uppsala men där fick han inte hjälp med att komma av tåget utan blev tvungen att åka hem igen

Detta enligt ABC Nyheterna i går kväll

Se inlägget här http://svt.se/2.33538/1.1745054/peter_kom_inte_av_taget_-_skickades_tillbaka?lid=puff_1745054&lpos=rubrik

Annons:
Leffe
2009-10-27 12:15
DodeN
2009-10-29 00:39
#2

Som jag skrev på ett annat ställe så var jag med om något liknande för snart 20år sedan… var med en kompis som satt i stol, jag var då helt frisk. Vi hade ringt och dubbelkollat och så. Men när vi skulle åka hem fick vi höra att ja på kunde vi komma men av var det osäkert om någon kunde hjälpa oss, för stationen vi skulle av på hade ingen personal där och de visste inte om någon på tåget kunde göra något. Men ändå så lyfte de på min kompis, tåget började rulla och vi fick lite panik, tänk om ingen skulle hjälpa oss av, vart skulle vi hamna då? Vi var ca 14år och det var vår första resa ihop.

Som tur var så fanns det många vuxna i vagnen som hörde vad konduktören sagt till oss och de lovade att om ingen hjälpte oss av så skulle de lyfta ner min kompis, hon var liten och lätt och hade vanlig rullstol så det skulle gå, men jag kunde inte göra det själv.

Väl framme så stod det personal från taxi som kunde sköta lyftandet, men så lite har hänt på så många år. Så fruktansvärt.

Själv har jag åkt lite tåg nu i rullstol och det har varit antingen jättesmidigt eller totalt kaos, och ungefär lika många gånger. Så jag försöker undvika tåg om jag inte måste. Väljer långfärdsbuss före tåg.

[Beavis]
2009-11-11 15:47
#3

Ja med alla trånga gångar och höga trappor för att ta sig av och på tågen är det ingen lek. Tur att jag som mest bara åker pendeltåg som oftast fungerar bra även om de gamla har insteg de med.

Upp till toppen
Annons: