Annons:
Etikettövrigt
Läst 1295 ggr
LLennartsson
11/19/09, 11:58 PM

Knakar i knäna?

Jag har haft ont i mina ben i hela mitt liv. jag märkte av det i 4:an sen ha det dunkat i mina knän, hälsenan och underfoten. Det är på båda fötterna.

Jag håller på med ridning, trav och så springer jag väldigt mkt. Jag springer 2ggr om dagen. En runda som är 2km och den lilla som är 0,7 km.

Jag använder knäskydd, hälskydd.

Nån som vet vad man kan göra åt det?
Nåt hjälpmedel ?

Stall Bråna

Annons:
DodeN
11/20/09, 12:13 AM
#1

Har du varit hos läkare och vad säger de i så fall. Låter som om du skulle behöva träffa en annars och kanske en sjukgymnast för att få övningar för att stabilisera lite, eller töja.

LLennartsson
11/20/09, 12:17 AM
#2

#1. mamma vill inte köra mej dit. För hon tycker att det skulle vara så onördigt om det var nån om jag växer…..

Stall Bråna

[Beavis]
11/22/09, 11:46 AM
#3

Hej, Jag tcker att du och din mamma hellre ska tänka i banorna "tänk om det inte är något som växer bort?" och "Om vi inte fixar det tidigt kan det bli värre" Jag vet inte hur gammal du är men du är tydligen gammal nog att få tävla i Trav (vilket inte säger mig så mycket)  Jag tror inte det skadar dig att prata med en ortoped ialla fall, Vill inte din mamma ta dig till en kanske du kan gå dit själv? beroende på vart du bor självklart, Annars kan du prta med skolsköterskan/läkaren De kan kanske ge dig en remiss till ortoped?

LLennartsson
11/23/09, 3:27 PM
#4

#3. Jag är 14 år. Och bor rätt så långt i från tingsryd. Jag bor ca 7,5 utanför.

Stall Bråna

[Beavis]
11/24/09, 10:08 PM
#5

Okej men som en början kan du prata med skolsköterskan om ni fortfarande har sådan i skolorna nu förtiden?? jag är gammal , på min tid hade vi sådana. Som lekman med lite kunskaper i anatomi så verker det ju som du har dåligt med ledvätska i dina knän, det kan även vara mer komplicerat än så men på sikt kan det leda till att du sliter ut brosket i knäleden vilket kommer göra extremt ont.

Det kan vara förstadie till reumatism mm…nu skrämmer jag upp dig kanske men det ä bättre att kolla dig en gång för mycket än en gång för lite. Så prata med en sjukvårdskunnig person som kanske kan remissa dig vidare.

Lycka till

Upp till toppen
Annons: