Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1149 ggr
[SvenA]
12/3/09, 9:41 AM

Har du blivit utförsäkrad ?

Har du blivit utförsäkrad i och med de nyareglerna som gäller hos försäkringskassan ?

Hur klarar du i så fall av det får du den hjälp man har rätt till ?

Annons:
Leffe
12/4/09, 11:14 AM
#1

Läser man tidningar så har de utförsäkrade ett litet helsicke

[SvenA]
12/4/09, 1:17 PM
#2

Inte bara ett litet det kommer at bli ett rent -vette för många

I slutändan kommer det att bli väldigt dyrt för sanhället då det kommer att bli nya sjukskrivningar på grund av att de kommer at må väldigt dåligt rentpsykiskt och då kommer det även att bli mera somatiska krämpor

Fast det kan skapa en massa arbetstillfällen förstås för de som ska ta hand om alla som kommer att må dåligt

Felet är att man inte gör en konsekvensbeskrivning innan man fattar sådana beslut

Tatsja
12/8/09, 9:09 AM
#3

Enligt försäkringskassan så kan de inte riva upp min förtidspension, men jag ska akta mig för det nya att jag kan prova arbeta eller studera. Då kan de riva upp det.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Beavis]
12/19/09, 6:23 PM
#4

#3 Om Borgarna vinner valet nästa år ska du nog inte ro du sitter säkert..'

Du kan mycket väl friskförklaras och hamna i nån korvkiosk någonstans.. Enligt högerväljarna är vi arbetslösa och sjuksrivna simulanter och parior på vår samhällskropp och vackra samhälle.

[SvenA]
12/20/09, 9:10 AM
#5

Det är inga som sitter säkert tyvärr

Inte nog med att man är sjuk man ska ständigt behöva oroa sig för vad politikerna tar sig för

Förra gången tog de 500 kronor av oss som vi skule få tillbaka senare men senare har inte kommit ännu så man kan inte lita på någon när det gäller våra grupper

Vad som behövs är en förändrad syn på vad det innebär att leva med et funktionshinder

Tatsja
12/20/09, 9:58 AM
#6

Både min läkare och försäkringskassans läkare har skrivit i papper att jag inte kan arbeta på grund av mina skador. Om jag ska arbeta så får jag inte göra det mer än 2 timmar om dagen och under den tiden så ska jag kunna sitta, ligga, gå och stå. Så än så länge känner jag mig säker, då jag inte blivit bättre, utan sämre.

Jag har papper på detta beslut.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
[SvenA]
12/20/09, 11:46 AM
#7

Inte blir man bättre med åren

Även om man har pappper så kan man ädra lagarna och därmed förutssättningarna

Det är precis det de håller på med hela tiden

[Beavis]
12/21/09, 7:22 PM
#8

Tråkigt att du blir sämre även om de kanske garanteraratt de inte tvingar tillbaka dig i arbete.

Tatsja
12/22/09, 9:51 AM
#9

Önskar att jag vore så pass bra att jag kunde jobba, men samtidigt har jag kommit upp i den åldern att det är svårt att få arbete. Så på ett sätt är jag tacksam för att jag inte kan.

Men ibland känner jag att mitt liv tog slut den 17 november 1995. I och för sig, började ett annat liv då. Men när man älskar att arbeta och idag har problem att till och med kunna dammsuga. Då känns det som om livet "suger"

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Beavis]
12/23/09, 6:46 PM
#10

Jag förstår det. det känna som mitt liv aldrig har börjat ibland då jag är född med mitt handikapp. Jag kan visserligen dammsuga men istället är det mycket med omvärldens syn på en och fördomar som hindrar mig att få jobb exempelvis.

men men "en gör så gott en kan"

Tatsja
12/24/09, 9:28 AM
#11

#10 Jo, det kan jag förstå

Gissa en som var arg igår. Var och handlade och på min bil, sitter det en stor skylt med handikapp och att de inte ska parkera närmare än 2 meter. Ändå hade en parkerat nästan i bakluckan. Det är ju omöjligt för mig att komma dit och få in min rollator.

Lovar han fick sig en ordentlig skrapa.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Beavis]
12/26/09, 4:38 PM
#12

För står det, man vill ju göra något drastiskt när sånt händer. Men tyvärr förstår varken poliser eller försäkringsbolag aggressioner.

Upp till toppen
Annons: