Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1158 ggr
[SvenA]
12/8/09, 6:56 PM

Nekades inträde

En ungtjej nekadades inträde med den motiveringen att hom var onykter fast hon var helt nykter

Hom lider av en neurologisk sjukdom som gör att hom talar lite otydligt och därför betraktades som onykgter

Dett rapporterades om på ABC nyheterna i morse

Annons:
Leffe
12/9/09, 8:23 AM
#1

En gång i tiden hade vi en färdtjänstbuss som var i trafik på nätterna fredagar och lördagar. Jag körde den ganska ofta när vårt bolag hade den. Vi hade en kund som vi alltid hämtade klockan 3 på morgonen alltid från samma krog. Där vad personalen helt underbara mot vår kund. Så läste vi i en eftermiddagstidning att en ny krog hade öppnat längre bort på gatan. Vår kund, som hade elrullstol, hade tagit sig dit, men blev inte insläppt av vakterna med motivering att hon var full. Det stod i tidningen hur ledsen hon var. Nästa gång vi (vi var alltid två personal i bussarna på den tiden) skulle hämta henne klockan 3 på den ordinarie krogen kom vi redan klockan 1 och tog in henne i bussen och körde till den nya krogen. Ut med henne och hon tog sig fram till vakterna. De stannade henne . Då klev vi fram i våra uniformer och sa att hon ska in här. Se då gick det plötsligt bra. Medan hon tog sig in sa vi något om att hon är precis lika full nu som förra gången hon var här.

Vår kund var överlycklig, men krogen var inte ett dugg trevlig invändigt. Så hon fortsatte sedan på sin stamkrog. Ingen av krogarna finns kvar i dag.

[SvenA]
12/9/09, 12:49 PM
#2

Det blir mera och mer vanligt att folk nekas inträde på grund av sitt funktionshinder tyvärr

Vi får et allt hårdare samhälle för personer med funktionshinder man tillåts inte ha några krämpor för då ska man bort ur folks åsyn

Vad dessa som tycker att vi inte ska synas inte tämker på att i nästa sekund kan de själva vara drabbade av någon sjukdom eller genom skador och då vill de gärna vara med

DodeN
12/12/09, 4:45 PM
#3

kan visserligen förstå vakternas svårighet att göra en bedömning men med utbildning så borde det bli fler felbeömingar.

Om jag skulle gå så skulle nog många ta mig som en som är väldigt full, om man bara bedömer hur jag rör mig. Att då försöka prata sig ur det skulle nog bli svårt tror jag.

Men lite vanligt sunt förnuft kommer man långt med.

[SvenA]
12/13/09, 7:17 AM
#4

Det är det som är felet man har glömt det sunda förnuftet

[Beavis]
5/21/10, 12:41 AM
#5

Jag nekades inskrivning i AF Bygg med motiveringen att jag aldrig skulle få jobb inom byggbranschen.. så det var slöseri med min och deras tid. Mysigt folk de har i Sollentuna (där AF Bygg håller till)

[SvenA]
5/21/10, 11:31 AM
#6

Det visar på stor okunskap för anser du att du klara av ett sådant arbete så är det bara för dem att hjälpa till med att hitta ett sådant arbete

Annons:
[Beavis]
5/21/10, 12:06 PM
#7

Man skulle ju tycka det men hon får hållas, hon sitter fortfarande i största välmåga i Sollentuna, så vitt jag vet redo att diskriminera nästa icke arier som kommer in genom dörrarna.

Upp till toppen
Annons: