Annons:
Etikettbemötanden
Läst 2239 ggr
missLilja
11/24/09, 8:44 PM

är så trött på att bli bemött som hysterisk mamma

Jag har en son på 7 år född med ryggmärgsbråck.

varje gång jag tar upp ett ev problem blir jag behanlad som en hysterisk mamma, vilket jag ej är.

jobbat inom vården halva mitt liv med just handikappade barn och ungdommar.sedan har jag två hemma själv!

I dag tog jag upp med läkaren att min son uppvisar symptom på fjättrad märg IGEN, läkaren svarar med att lägga handen på mina axlar och säger - lilla gumman han är bara stressad av att behöva bo växelvis hos er föräldrar.

Hm nu faller det sig så att pappan och jag skilde oss för 4 år sedan, konstigt att detta kommer nu och PRECIS på samma sätt som 4 ggr tidigare DÅ det varit fjättrad märg!

Ja jag är en mamma, men med utbildning, erfarenhet och sunt förnuft.

Det e inte första gången denna hab. läkare behandlar mig som ett okunnigt litet barn.

Usch måtte han gå i pension snart.

Annons:
[SvenA]
11/25/09, 6:25 AM
#1

Det är väl ingen risk att han går i pension tyvärr för de brukar bli kvar länge de som har en sådan inställning

Felet är att denna typ av person alltid tror at de vet bäst

Tyvärr är det allt för vanligt inom vården att man får et dåligt bemötande som gör att luften går fullständigt ur en

Tyvärr måste man hela tiden kämpa för sina rättigheter och att bli trodd på

Tatsja
11/25/09, 8:28 AM
#2

Sen detta att han kallar dig - lilla gumman- Det är så fel av en läkare. Men många gånger så skyller de sin egen okunnighet på mamman

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Beavis]
11/26/09, 12:05 AM
#3

Maktspråk vår gamle statsminister Göran person var ju expert på att sänka sina motståndare på detta sätt. om ni minns?

Jag har själv Ryggmärgsbråck nu finns det ju olika sorters och jag är ttyvärr osäker på vilken jag har ? men iaf jag har aldig drabbats av fjättrad ryggmärg vad jag vet?

hur går det till ? och

vad gör de för att avhjälpa det?? jag är nyfiken, jävligt självcentrerad läkare ni stött på i alla fall tyvärr kan akademiker bli jävligt stroppiga och självbelåtna.

missLilja
11/26/09, 12:48 AM
#4

Min sons bråck satt L5-S1 lumbosakralt.

Fjättrad märg innebär att märgen( Tamparna som stack ut ) växer fast i ryggmärgskanalen. syptom varierar på min son sämre gång, motorik,tal, urin+tarm tömmningar ändras osv.

man löser detta genom op(tyvärr) han gjorde 4 stora op bara förra året.

jo tack många stroppar har man mött genom dessa 7år och fler lär man ju mötaSkrikandes. Men jag tänker inte låta någon tro att den känner MIN son bättre än mig.

[Beavis]
11/26/09, 8:12 PM
#5

Bra det! Jag hade en läkae som inte lyssnade på min mamma när de skulle göra en rotation av mina ben för att föttern skulle peka mer framåt. Med resultatet att jag har en benlängdsskillnad på 2,5 cm

Stå på dig och insistera på att din son har styrka i hela/delar av benen ( om jhan nu har det?) för att slippa gå igenom det jag fått sedan dess.

Jag har starka lår så operationen misslyckades för att han satte in för svaga "plattor" som  skulle stabilisera skelettet under läkningen.

Upp till toppen
Annons: