Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 895 ggr
[SvenA]
12/16/09, 2:58 PM

Se det snöar och då blir det husarest

Nu snöar det ordentligt och då får många av oss husarest eftersom snöröjningen inte kommer att fungera iår heller

så nu blir det att vara inomhus en längre tid

Annons:
DodeN
12/16/09, 4:57 PM
#1

jupp, har tur iår som har tillgång till bil. Garageplats har vi också så det går att gå inomhus hela vägen till bilen och sen köra till garaget i köpcentrumet. Enda stället jag kan klara mig nu.

Minns villket helvete det var förra året, och nu bygger de om där vi handlade förut, är på samma busslinje som den vi bor vid. Men pga. ombyggnationerna så är det branta backar och provisoriska vägar. dvs. helt omöjligt att ta sig fram. Förra året så var det svårt trots att allt var plant, men de skottade inte gångvägen till köpcentrumet. Så jag kom in men hade inte ork att ta mig igenom 200meter snömodd igen. Ringde svärmor som kom och hämtade mig. Fruktansvärt.

Ok om det skottas och sandas men det är dåligt med sånt.

[SvenA]
12/16/09, 5:01 PM
#2

Kunde knappt ta mig fram i dag på förmiddagen så nu blit det utegångsförbud i morgon

[Beavis]
12/19/09, 6:17 PM
#3

Jobbit läge… det är ingen hit att avara rullsolsbunden iett vinterlan.

Ja har själv problem med att plogbilen skiter i att ploga runt vårt hus… Jag har ingen aning om varför? hela bottenlängan är handikappbostäder så det borde vara angeläget att skotta, men de plogar bara huvudvägen in i området och inte vägen runt vårt avsides belägna hus. Skandal egentligen

[SvenA]
12/20/09, 9:30 AM
#4

Det ärsäkert beroende på att det är flera som har ansvaret och det är alltid fastighetägaren som har det yttersta ansvaret för renhållningen

Att vara beroende av rullstol i snövädret är som du säger ingen höjdare

Det är inte bättre med att vara beroende av vitkäppen för att kunna hitta den kan man inte använda i för mycket snö och man tappar fullständigt orienteringen i snön då man inte har något att stödja sig på för att gå dit man vill konna

[Beavis]
12/21/09, 7:28 PM
#5

Ja och så dåligt som de plogar trotoararerna nu så måste det vara riktigt jobbigt med, för jag antar att det är lätt att snubbla på snövallar och snömodd som ligger kvar efter den undermåliga plogningen?

[SvenA]
12/21/09, 9:29 PM
#6

Det är lika svårt för oss som det är med rullstol jag har sjäv varit beroende av rullstol under ett antal år så jag kan jänföra

Klart är att snubbelrisken är större för oss som inte ser alls

Ett problem är att man inte kan använda teknikkäppen heller när man inte plogar ordetligt efterson man har käppen i backen hela tiden

Annons:
Upp till toppen
Annons: