Annons:
Etikettbemötanden
Läst 740 ggr
[SvenA]
2010-01-24 17:58

VÄLVILJANS APARTHEID

söndag 24 januari 2010 13:00

"En myndighet kartlägger mitt liv minut för minut, jag måste till och med ta tid på mina toalettbesök!" Programledare: Katarina Hahr. Gäster: Majgull Axelsson, författare, Elisabeth Langran, jurist och Magnus Liefvendahl verksamhetsansvarig Färsäkringskassan. Sänds även på måndag kl. 10.30 och natten mot tisdag kl. 00.30

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=latestbroadcast&Id=3139&BroadcastDate=&IsBlock=

Annons:
[SvenA]
2010-01-25 14:18
#1

Gå in och lyssna på deta det är mycket viktigt och bra programm

Detta programm visar på att de som är i behov av personlig assistans måste redogöra fö allt och hur lång tid det tar för varje sak såsom att gå på toaletten eller bli tvättad och andra intima saker ska man vara tvungen att redogöra för

det hamdlar om den personliga intigriteten som man tydligen har rätt från försäkringskassans

håll att kränka hur som helst

Vi måste nu ställa oss upp och verkligen säga ifrån så att vi får ett värdigt liv vi med

[Beavis]
2010-01-26 18:12
#2

Tobias Billström heter han som är högst ansvarig för att vi inte har någon integritet längre. Som har genomdrivit att svårt handikappade och sjuka tvingas ut i arbetslivet igen tots att de knappt klarar livet ändå.

Upp till toppen
Annons: