Annons:
Etikettbemötanden
Läst 1289 ggr
[SvenA]
2010-02-12 14:04

Kritiserade LSS frågor

Det har varit en debatt om vilka frågor som ska ställas om man ansöker on personlig assistans

Det arbetsförslaget som har kritiserats finns här i den bifogade PDF filen

Annons:
[SvenA]
2010-02-13 19:41
#1

Är det ingen som har synpukter på detta att man ska beehöva redovisa allt beräknad tidsåtgång av sina toalettbesök eller hur lång tid det tar att kamma sitt hår eller dush a och övrig kroppsvård

Det ska väl räcka att man har behov av vissa saker man ska väl inte behöva redovisa varje skund av sitt liv bara för att man är beroende av perssonlig assistans på grund av sitt funktionshinder

DodeN
2010-02-13 23:34
#2

Jodå det där är fruktansvärt, tyckte det var tillräckligt jobbigt när jag pratade med ett assistansbolag och de skrev upp lite sånt tex. hur många gånger jag går på toaletten/dag, de tog vad de ansåg var normalt ca 6 gånger… men jag går mycket fler gånger oftast. Samma sak med dusch den får bara ta x-antal minuter, och om man som jag klarar av allt utom hårtvätt på bra dagar så får jag ingen hjälp med det. Ska jag inte tvätta håret, eller hur har de tänkt?

Hoppas verkligen det blir ändring på detta.

[Beavis]
2010-02-13 23:49
#3

I höst har vi chansen att förändra detta, Jag tycker allt detta integritetskränkande som alliansen håller på med är läskigt. Tyvärr är ju inte alternativet så lockande heller med Thomas Bodström i spetsen denna Gestapo wannabe är ju ett hot emot allas vår personliga frihet han med men som läget varit de senaste 4 åren kan det inte fortsätta det kommer bara bli värre…..Är du tyst samtycker du

DodeN
2010-02-14 01:50
#4

Precis, jag har skrivit på enhel del listor för att protestera, just nu är det vad jag orkar med, förutom att skriva på enhel del forum och få andra att fatta. För allmänheten förstår inte vad det handlar om.

[SvenA]
2010-02-14 11:02
#5

Handikapprörelsen har för närvarande hoppat av den arbetsgrupp som håller på med dessa frågor på grund av intigretesaspekten

I dessa här frågorna så är det socialministerns

bord och som har det politiska ansvaret för detta

Arbetsgruppen ska överlämna sina förslag i slutet på året till regeringen och vad vi då har för majoritet vet vi inte ännu

Vad man i dag kan göra är at sända protester till Håkan Ceder som är överdirektör på socialstyrelsen i dessa frågorna

Till honom kan man sända sina protester på detta arbetsnaterial

[SvenA]
2010-02-15 21:48
#6

Här är ett exempel på kränkande frågor

05. Klarar du av att på egen hand sköta din hälsa?

(Att tillförsäkra sig fysisk bekvämlighet, hälsa och fysiskt och psykiskt välbefinnande såsom att

upprätthålla en balanserad diet, lämplig nivå av fysisk aktivitet, hålla sig varm eller kall, undvika

hälsorisker, ha säkra sexualvanor, bli vaccinerad och genomgå regelbundna hälsokontroller)

Vad hr säkra sexualvanor med att göra om man har behov av personlig assistans

Det finns inga andra i samhället som behöver svara på sådana här kränkande frågor så varför ska man behöva det om man har assistansbehov

Det finns flera kränkande frågor i detta dokument så jag tycker att allla ska läsa det ordentligt

Annons:
[Beavis]
2010-02-16 01:20
#7

Info om Håkan Ceder

Eller ring och fråga vafan han tänker med: 075-2473401

Jag letar efter en mejladress till mannen.

jag skulle gissa att den är: hakan.ceder@socialstyrelsen.se men det är inte säkerställt ännu. jag återkommer….

Vill ni publicera adresser här till dessa namnlistor som finns? känn er fria.

[SvenA]
2010-02-16 09:14
#8

E-post tillHåkan Ceder ska gå via Huvudregistratorn på socialstyrelsen

Det är bara att lägga upp länkar till eventuella protestlistor som finns i denna fråga för desto mera protester som kommer in desto bättre är det i sådana här frågor

Upp till toppen
Annons: