Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1380 ggr
Emmieline
2010-02-25 16:33

hmm liten fråga ang elrullstol

jag har en lite fråga. det är så att jag har en hel utgångende permo, och skulle vilja veta om jag kan fråga hab om att få en liten el rullstol oxå ist för den manuella . i och med att jag kanske ska börja en skolan. så tror ni att det skulle gp med att ha

både permo och en vanlig rullstol som har el? har hört det av en "tant" som hade både och, men jag vet inte om jag får det

Annons:
[SvenA]
2010-02-26 10:59
#1

Du ska absolut fråga efter detta för en en stol kan vara underlättande i jämförelse i visssa lägen

DodeN
2010-02-26 23:34
#2

Fråga kan man alltid göra, sen hur reglerna ser ut skiljer sig från landsting till landsting, endel är mer givmilda andra inte.

När du menar en vanlig stol som har el, är det så att du tänker på en med joystick på rullstolen eller kanske andra hjul som gör att man knappt behöver någon kraft alls för att rulla.

Nackdelen med att ha en manuell stol och har elstyrning till den är att den blir mycket tyngre så det är svårt att lyfta in i en bil, tex. om man åker med en vän eller att ta sig uppför små trappor, men du kanske inte vistas i sådana miljöer.

Jag testade hjul som gör att man knappt behöver kraft för att rulla, det går nästan av sig själv, men nackelen är att de väger mer och då blir det svårt att få in rullstolen i bilen. Så jag har bara en manuell stol nu, försöker få en permo men det får jag inte som det ser ut nu.

Upp till toppen
Annons: