Annons:
Etikettarbetsmarknaden
Läst 1145 ggr
[SvenA]
2010-03-01 11:52

Avgöra arbetsförmåga inte sjukvårdens sak

Läkare ska slippa bedöma arbetsförmågan vid långa sjukfall. Utredning föreslår att Försäkringskassan tar över efter sex månader.

Läs hela artikeln på Dagens samhälle

http://www.dagenssamhalle.se/zino.aspx?articleID=16687

Annons:
Leffe
2010-03-01 18:19
DodeN
2010-03-02 20:17
#2

Håller med.

Det kommer ju säkert bli jättebra eller inte. Hur långt har man kommit i utredning efter 6månader?

Jag har varit sjuk i över 3år nu och efter ett halvår så hade jag bara fått ett akutbesök till reumatolog och väntade på neurologtid. Så det fanns ingenting på mig. Om man ska orka med utredningar så måste man få vara sjuk och hur ska FK kunna utreda min framtid utan att ha en diagnos eller ens några ledtrådar?

Urk… jag är inte sjukskriven alls utan arbetslös fast arbetsförmedlingen vill inte ha med mig att göra, så om inget mirakel sker ska jag höra av mig i sommar. Fast då lär jag ändå inte behöva ha med dem att göra eftersom jag är gravid nu.

Helt sjukt så de håller på.

[SvenA]
2010-03-02 21:12
#3

Det visar bara att de inte lever i verkligheten som vi andra

[Beavis]
2010-03-03 21:40
#4

Redan när du går in i de politiska ungdomsförbunden i tonåren eller tidigare slutar du i praktiken att leva i vardagen…. Att de sätter försäkringskassan att utreda arbetsförmågan hos sjuka. Är som att sätta maffian på att utvärdera skuldsattas betalningsförmåga.

[Beavis]
2010-06-04 00:35
#5

Dessutom anlitar Försäkringskassan som ni vet sina egna kotorsdoktorer att bedöma fallen strikt genom att bara läsa journaler, Dessa läkare som är anlitade av försäkringskassan som ju gett dem ett uppdrag baserat på misstro emot de sjukskrvna har ju blivit färgade av detta och därför  har vi nu dagens läge. Jag kom just ihåg att jag talade med personer som arbetar inom psykvården, självmorden inom denna grupp är astronomiskt och har ökat brant sedan psykreformen då de stängde mentalsjukhusen.

Upp till toppen
Annons: