Annons:
Etikettarbetsmarknaden
Läst 1157 ggr
[SvenA]
3/6/10, 4:25 PM

Livet leker för poet i rullstol

Mikael Rudesjö är en av cirka 200 svenskar som har brist på det viktiga proteinet dystrofin, vilket leder till att muskelfibrer successivt bryts ned.

Läs hela artikeln här

http://hd.se/familj/2009/03/11/livet-leker-foer-poet-i-rullstol/

Annons:
Leffe
3/8/10, 1:51 AM
#1

Tycker sådana här historier är härligt att läsa

[SvenA]
3/8/10, 8:04 AM
#2

Dessa historier visar på hur viktiga våra hjälpmedel är för oss

[Beavis]
3/9/10, 12:02 AM
#3

Härligt att se hur vissa personer har styrkan och målmedvetenheten att övervinna sina svagheter och hinder och lyckas. Hade varit nåt om man själv varit en sådan person

[SvenA]
3/9/10, 9:05 AM
#4

Får man bara rätt hjälpmedel så kan livet förändras till betydligt positivare för många

Jag ser bara ppåmig själv vad mycket mina hjälpmedel betyder för att jag ska ha ett bra vardagsliv och kunna fungera så bra som möjligt

Det värsta är att man hela tiden känner hotet från byråkraterna att de vill försämra våra levnadsvillkor genom att försöka ta bort olika hjlpmedel eller sätta en massa dyra kostnder för dessa så att man inte har råd med dem

[Beavis]
3/9/10, 3:38 PM
#5

Det är ju en aspekt självklart att oförstående byråkrater sätter käppar i hjulen. Men sen finns ju dessa personer som naturligt bara ser möjligheter i allt och att hinder är till att överbryggas. Som har drivet att genomföra förändringar och göra något av sina liv. Sån skulle jag velat vara. Tyvärr ser jag bara hindren och svårigheterna och självklart stöter jag på dem hela tiden. Avklarar man ett hinder så stöter man på ett nytt ännu högre… men det är så jag ser det just nu.

[SvenA]
3/9/10, 4:43 PM
#6

Det vet du väl att man ska sikta mot stjärnorna och har man nått trädtoppen har man nåt långt

Annons:
[Beavis]
3/10/10, 12:09 AM
#7

nnn men när grenarna envisas med att brytas på vägen emot toppen så blir mas rispas sårig och uppgiven.

[SvenA]
3/10/10, 8:38 AM
#8

Det sista som man lämnar är hoppet och det finns alltid en lösning på problemet

även om man inte ser den allltid

Och gräset är inte grönare på andra sidan även om många tycks tro det

Det gäller att försöka hitta det där lilla som gör att man tycker att livet leker

Det blir inte bättre av att man tycker att allt är dåligt för det är inte alltid dåligt det finns ljusa stunder också

Upp till toppen
Annons: