Annons:
Etikettövrigt
Läst 1954 ggr
[SvenA]
3/16/10, 2:00 PM

Uppror

uppror

Man håller hela tiden på att försämra för personer med funktionshinder man drar hela tiden ner på en massa olika saker för oss som har ett visst behov av olika stödinsatser på grund av våra funktionshinder

Man vill ta bort en massa tekniska hjälpmedel som gör att vi kan fungera bättre på egen hand och man vill även ta bort antalet timmar som vi behöver praktisk hjälp av olika slag

Man vill tydligen ha bort oss från omgivningen så att vi inte syns och hörs så att de slipper oss

Vi ska tydligen tillbaka in på instutioner av olika slag så att gemene man slipper befatta sig med oss

Vi med olika funktionshinder har samma rätt att få leva våra liv på det sättet vi anser oss själva vilja göra

och vi måste få den praktiska hjälp som vi själva anser oss vara i behov av

Det finns ingen annan än vi själva somkan avgöra vilka behov av praktisk hjälp vi har behov av .

Man kan inte ha em mall där alla ska göraexakt detssamma på samma tid man kan inte utgå från att det tar si eller så många minuter och sekunder att uträta vissa saker

.

Så nu är det verkligen hög tid att vi säger ifrån ordentligt och på alla sätt vi kan göra det

Vi kan ordna demonstrationer på gator och torg och visa att vi också finns i samhället och vill vara delaktiga påvåra villkor

Vi kan ocks å kontakta våra politiker på alla nivåer

genom att skriva till dem via e-post och äve skicka vykort till dem

och kräva våra rättigheter .

Vad våra makthavare inte tänker på är att det är rent samhällsekonomiskt lönsamt attt ge oss

Det stöd och de hjälpmedel vi behöver .

Genom att ge oss den hjälp och stöd som vi har behov av så skapar vi en massa arbetstillfällen

Och vi spar även in på dyra sjukvårdskostnader eftersom vi om vi får det stöd och de hjälpmedel

Vi behöver mår mycket bättre

Man ska också vara medveten om att det är val år med allt vad det innebär för våra makthavare

Annons:
[SvenA]
3/17/10, 5:48 PM
#1

Tänk vad roligt det skulle vara om det verkligen blev ettt riktigt folkuppror för den försänrade omvårdnaden som håller på

Tänk dig att alla platser i landet blev omtalade för ett sådant här uppror

DodeN
3/18/10, 6:39 PM
#2

mm.. gärna. Jag har uppror här nu. Bad om hjälp att lösa matproblemet dagtid nu när min sambo är på praktik. Min önskan var att jag får hjälp att koka pasta, göra potatismos eller liknande och har till den mat som jag kan tina i micron. Tex. köttfärssås. Handläggaren tyckte det inte skulle vara några problem.

Jag hörde inget men igår kom en personal och sa att det var dax, jag har fått hela 10min. Vad hinner man på 10minuter? Färdigrätter behöver ju 8-9 minuter på sig.

Så jag vet inte vad jag ska göra, känns så kränkande. Fick även besked att komunen inte tycker att jag tillhör LSS, den biten är visserligen inte färdigkrigad om men ändå.

Imorgon ska jag till dietist och se om hon kan hjälpa mig på något sätt, kanske med näringsdryck så jag får i mig något dagtid. Går inte att leva på smörgås för jag kräks snart på sånt. Jag behöver varm mat.

Deras matlådor är alternativet men av det jag har sett så ser sånt inte aptitligt ut. Då får jag ändå inte i mig maten. Men varför bry sig, jag kan väl tyna bort så slipper komunen mig helt.

[SvenA]
3/18/10, 10:41 PM
#3

Du får bättre och billigare mat om ni köper färdigrätterna som finns i butikerna och då väljer ni själva

De nedragningar vi nu ser är bara börgjan det kommer söäkert att bli mycket sämre för väldigt många det är därför det är viktigt att vi alla skriver till våra makthavare och påpekar vad som händer

Även media ska ha reda på vad som händer jag skriver ofta till media och påpekar vad som händer min önska är att flera tar mod till sig och gör detsamma

Det finns adresser tilll nästan all daglig media på den länken som finn om att protostera

[Beavis]
3/19/10, 6:01 PM
#4

Jag klagade igår på vårt ICA där de satt in en massa nya manicker som ingen rullstolsburen kommer åt i kassan. Det var faktiskt en kassörska som påpekade det oc jag kunde bara hålla med och lägga till lite.

Manser ju inte displayen på kortmaskinen, och de nya touchscreen grejerna för tobak och koådisar sitter för högt för att man ska nå dem också, Nu lever jag så asketiskt att jag inte behöver dem men dågon annan kanske skulle vilja? iaf jagfår reesa mig ur stolen för att kunna betala med kort. De hade ju kunnat leda den "armen" som manicken sitter på

DodeN
3/19/10, 6:52 PM
#5

aha, hos oss så funkar kortläsarna, men värre är det med läsarna för självscanningen. De är för högt upp så jag måste hoppa fram i stolen. På maxi är scannrarna också superhögt upp.

Vågarna var höga allihopa förut, fanns ingen där jag kunde väga det jag köpte med självscanningen så jag sa till och sen dess så har man gjort så nästan alla vågar är lägre ner så jag når. Samma sak på maxi där finns typ 1 våg resten skiter de i.

Fast sambons moster jobbar på icat som är vettigt så personalen har nog fattat att lite anpassning hjäper alla.

[SvenA]
3/19/10, 6:59 PM
#6

Jag kan ingte annvända något av dessa saker då de inte är talande och vem vill uppge en kod som alla kan höra inte jag i alla fall för mig är det komtanter som gäller över allt

Annons:
DodeN
3/19/10, 7:09 PM
#7

ja det måste vara jobbigt. Skulle det underlätta om man hade punktskrift på knapparna, för det är väl så på bankautomaterna?

JAg slipper hemtjänstens hjälp vid maten. Träffade dietisten idag och hon tycker inte deras matlådor eller andra färdiglådor är ett alternativ, så vi ska prova soppor istället. Är så skönt och jag hoppas det hjälper. Går inte att sitta hemma mellan 12-13 och bara vänta, blir galen av att behöva passa sådana tider.

[Beavis]
3/19/10, 9:16 PM
#8

Hemtjänstens matlådeleveranser är ju en annan skandal. De levereras ju aldig  på samma tid det är som att änta på ett kylskåp, en tidsspan på ca 3 timmar, De som är beroende av matleveranser är då låsta i hemmet under den tiden… sjkt! fan gör en uppskattning av när de kan komma istället och sätt press på storköken att leverera i tid.

[SvenA]
3/19/10, 10:02 PM
#9

#7 Vad skönt att slippa hetjänste i alla fall

#8 Dessa matlådor är i stället för riktig mat

för de innehåller ingen mat av värde all näring är borta ur dessa lådor

Tatsja
3/21/10, 9:14 AM
#10

Tack och lov att jag fortfarande orkar göra egen mat. Tycker inte om färdiglagat eller halvfabrikat. Även om ryggen dödar mig, så både bakar och lagar jag eget

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

DodeN
3/21/10, 1:27 PM
#11

Tatsja: samma här, så nu fick jag tips av dietisten att vi ska göra matiga soppor på helgerna som jag kan tina upp i micron. För matlådorna är ju fruktansvärt.

Så vill min komun bygga ännu en matfabrik fast i våran komun… fy urk.

Upp till toppen
Annons: