Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2347 ggr
[SvenA]
3/21/10, 9:27 AM

Klotterplank 2

Här kan ni fortsätta jag stängde den förra för att den blev för lång och då tar för lång tid att ladda

Annons:
Tatsja
3/22/10, 9:53 AM
#1

Fått nästa smäll i eländet nu. Ska in och röntka mitt andra knä. Risken att jag får helprotes där med.

Tycker jag fått mitt elände nu i två års tid. Det har ju bara varit en det ena och en det andra.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
3/22/10, 12:18 PM
#2

Man kan tycka det men vissa får allt

[Beavis]
3/22/10, 12:28 PM
#3

Så sant så

[SvenA]
3/22/10, 12:32 PM
#4

Min läkare tycker att jag borde dela med mig ibland och inte ta det mesta själv

[Beavis]
3/23/10, 12:22 AM
#5

#4 Det är ju säkert bland annat därför du startade denna sida? att få prata av dig med folk i din egen sits. Jag tycker själv det är skönt att få ösa ur mig min desperation här och på andra ställen ibland. Då man som man inte pratar på det viset med sina vänner alltid.

Tatsja
3/23/10, 8:37 AM
#6

Här är det lättare att dela med sig av både elände och glädje. Känns många gånger skönare att skriva av sig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
[SvenA]
3/23/10, 8:59 AM
#7

Visst är det skömt att här kunna skriva av sig det är därför sajten finns också

Vad nin läkare meade var att jag inte behöver ta på mig alla sjukdommar själv efterson jag har flera stycken det var det han menade att jag kunde låta någon annan ta någon av mina sjukdommar i stället för att jag tar dem själv

Tatsja
3/28/10, 9:52 AM
#8

Känns som jag får alla sjukdomar istället. Det har ju hållt på i snart två år att något nytt hänt varje månad. är så less på det.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Leffe
3/29/10, 4:12 PM
#9

Den här sajten har många uppgifter att fylla. Protestera mot den dåliga tillgängligheten och den dåliga samhällsservice. Dessutom som ni skriver ovan. Den fyller en viktig uppgift då man har kan prata med andra som har förståelse för ens egna problem.

Själv ska jag i morgon göra arbetsprov på Sabbatsbergs sjukhus och därefter röntga lungorna bland annat

Tatsja
3/31/10, 9:51 AM
#10

Hoppas du får det svar du vill. Men jag vet ju vad, eftersom du ringde.

Jag väntar svar på knäröntgen. Både vill opereras och inte. Fick ju besked redan för 6 år sedan, då jag opererade ena knät, att risken fanns för helprotes i det andra. Nu kan jag inte ens stå på knä utan enorma smärtor. Rätt som det är så viker sig det benet och eftersom jag är ostadig, så riskerar jag fall.

Tack och lov för rollatorn, som många gånger räddat mig.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

EvaG
5/9/10, 10:18 AM
#11

En annan har tur. För tillfället är mitt enda problem att dygnet inte räcker till.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
5/9/10, 10:42 AM
#12

Eva du får väl bbegära att dygnet blir lite längre så att du hinnergöra alllt du vill göra

[Beavis]
5/9/10, 1:11 PM
#13

Jag jar blivit skitseg. Orkar inte ta mig för något alls direkt. Brukar dra mig ur när kompisar vill göra något…. oh well

Annons:
Tatsja
5/13/10, 9:01 AM
#14

Jag har drabbats av helvetessjukan - bältros med andra ord. Nu har blåsorna runt kroppen börjat spricka. Lovar det gör ont. Tur jag är så envis som jag är. Annars hade jag nog satt mig i en hörna och stortjutit.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Beavis]
5/13/10, 11:57 AM
#15

Jag har aldrig haft bältros så jag vet inte hur det känns? Men jag har ju haft blåsor som spruckit och det gör ju sjukt ont så jag lider med dej.

Tatsja
5/14/10, 10:21 AM
#16

Hoppas du slipper detta. Inte nog med att blåsorna gör ont och luktar illa när de spricker. Värken går inåt i kroppen och sen gör alla kläder ont. Då jag även har på ryggen, så är det svårt att luta sig. Sova i säng är inte att tänka på. Sitter i soffan och bullar upp med mjuka kuddar. Lite vriden, så vänster skuldra är fri.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Beavis]
5/14/10, 8:05 PM
#17

Jag har inte hunnit läsa på, Men hur har du drabbats av den där skiten? är det kost eller en följdsjukdom a  något?

EvaG
5/22/10, 1:02 PM
#18

Kom i säng fem efter att kommit hem från arbetet. Vaknade av solen rakt i ansiktet. Hade glömt att dra ner rullgardinen. Nu ska jag jag ta mitt kaffe och mina smörgåsar och gå ut och sätta mej på min sköna parkbänk. Ha nu en bra lördag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
5/22/10, 1:48 PM
#19

Tack tack, jag har en uteplats men jag äter aldrig på den… konstigt men jag gillar att kolla på tv när jag äter.

EvaG
5/22/10, 1:55 PM
#20

Jag sitter gärna ute och äter medan jag kollar fåglar och andra djur i parken.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Annons:
[Beavis]
5/22/10, 2:19 PM
#21

Bra väder idag, jag borde vara ue någonstans, får sätta fart nu.

EvaG
5/24/10, 2:13 PM
#22

Solen skiner. Nu ska jag i väg till min sköna parkbänk och meditera. Ledig ett par dygn nu. Hoppas ni får en bra dag allihopa.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
5/24/10, 3:22 PM
#23

Hoppas att det var trevligt där på bänken

Gittan
6/3/10, 1:00 PM
#24

Vilken härlig och solig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[Beavis]
6/3/10, 1:59 PM
#25

Om man bara kom ur lägenheten för att njuta av solen… jag får arbta på här så jag släpps ut…

[SvenA]
6/5/10, 1:52 PM
#26

Det har verkligen varit ett par bra dagar den enda smolken i glädjebägaren har varit att mit grafikkort på datorn gick sönder men nu har jag ett nytt så att datorm fungerar som den ska igen

[Beavis]
6/16/10, 12:29 AM
#27

Mina familjeproblem ser lite ljusare ut igen, får hoppas det håller i sig…

Om ni missade Hammerfall på stadsgårdskajen (eller va det heter?) missa ni en bra konsert.

Annons:
[SvenA]
6/16/10, 10:15 AM
#28

Har inte ens hört attt det skulle vara en konsert där

[Beavis]
6/17/10, 12:58 AM
#29

Det var den där lilla festivalen utanför slottet för o fira prinssessköret tror jag??  Gratis var det åtminstonde. Det tackar jag för

EvaG
7/4/10, 1:50 PM
#30

Glad att jag inte var i Stockholm då även om jag skulle vilja se bröllopet.

I dag ska ut och sola på min parkbänk. En underbar söndag. Hoppas ni får en trevlig dag allesammans.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
7/4/10, 2:15 PM
#31

Även här är det en underbar dag

[Beavis]
7/5/10, 11:30 PM
#32

Solen skiner det är tokvarmt och jag sitter inne och söker jobb och läser avslag. Mysig sommar blev det….

Leffe
7/5/10, 11:37 PM
#33

Sommaren är inte över än på långa vägar så det hinner ordna sig

[SvenA]
7/6/10, 8:50 AM
#34

#32 Det kommer att ordna sig även för dig även om det ser mörkt ut just nu

Annons:
[SvenA]
7/6/10, 8:53 AM
#35

Nu ska jag ut på en promenad med en verkli snäll person som tycker att jag måste få komma ut en stund från bostaden

Särskilt då kommunen inte vill ge mig ledsagarhjälp

Den personen kommer innan han ska åka till sitt arbete

[Beavis]
7/7/10, 1:36 AM
#36

Fint att du har en sån vän att ta till iaf

EvaG
7/7/10, 1:41 AM
#37

Efter mörker kommer solsken eller vad det heter

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
7/7/10, 1:53 AM
#38

Idag var hela familjen vid sjön och badade och solade. När jag låg där så skönt på rygg och solade fick jag en hink med iskallt vatten hälld över mig från mi odrägliga son. Vilken chock det blev.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Leffe
7/7/10, 2:11 AM
#39

#38 Skulle vilja sett din reaktion

EvaG
7/7/10, 2:43 AM
#40

#39 Jag oxå. Jag hade väl skrattat ihjäl mej.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Tatsja
7/7/10, 8:04 AM
#41

Håller med både #39 och #40 . Syn för gudarna Skrattande

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
[SvenA]
7/7/10, 10:15 AM
#42

Det hade varit verkligen kul att få se och höra vad du sa

[SvenA]
7/7/10, 10:17 AM
#43

#38 Man ber väl att få gratulera till förlovningen

Leffe
7/7/10, 10:37 AM
#44

Säger samma som #43

Uppe tidigt för att vänta på att målarna kommer. De ska måla det vita på utsidan av fönstren

Sköt om er

Gittan
7/7/10, 11:17 AM
#45

#43 och 44 Tack. Jag är så lycklig

Idag ska hela familjen iväg till sjön och bada. Utom jag. Jag måste till jobbet. Jag får väl se det positiv och det är att jag lär väl inte få kallt vatten över mig.

Önskar er alla en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


EvaG
7/7/10, 2:17 PM
#46

#45 Bättre fly än illa fäktaSkrattande.

Själv ska jag gå till min parksoffa och ta det lungt. I natt arbetar jag igen. Hoppas ni får en bra dag allesammans.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
7/7/10, 10:34 PM
#47

I dag har det varit en mindre glad dag har varit på begravning av en farbror till mig

Men det var en verkligen brabegravningsakt den var borglig så det är en viss skillmad

Leffe
7/8/10, 1:29 PM
#48

Nu är alla katterna instängda i köket och jag sitter och väntar på målaren

Annons:
EvaG
7/8/10, 2:00 PM
#49

Nyss uppstigen. Ska trava iväg till min lilla parkbänk och meditera så snart jag fått något i magen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Beavis]
7/8/10, 4:54 PM
#50

#49 Din parksoffa verkar bekväm. Jag är visserligen inte därifrån men visste inte att ni hade bra parker i sumpan?

Eller sitter du på torget? Skrattande

Leffe
7/8/10, 4:57 PM
#51

#50 Hon bor och jobbar i Malmö numera

[Beavis]
7/8/10, 5:03 PM
#52

aha tack, då e jag verkligen lost på vart hon sitter nånstans Skrattande

Leffe
7/8/10, 5:17 PM
#53

Hon borde kanske uppdatera sin sida lite

[SvenA]
7/9/10, 10:54 AM
#54

Nu ska den tropiska värmen komma till helgen så det räcker inte med den värmen vi redan har

[Beavis]
7/9/10, 4:54 PM
#55

Skönt…det är varmt idag

Annons:
Tatsja
7/10/10, 11:47 AM
#56

Här i västmanland var det risk för lokala åskskurar. Typiskt när sonen har åkt in på powermeet i Västerås. Får väl våldgästa någon granne om det börjar mullra. Jag blir hysteriskt rädd. Har ju blivit träffad i sidan två gånger och jagad av eldkula tre gånger. Så min skräck är hemsk.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Beavis]
7/10/10, 6:33 PM
#57

#56 Låter ju som du verkar vara en åskmagnet?? Har du mycket fyllningar i tänderna eller något? Det är ju en otroligt liten risk att träffas av blixten annars typ 1/1000 000 eller liknande.

Fast det kan ju vara din rullator?

Hur som helst har jag här i Svealand tror jag det är jag bor i? eller så e det Uppland? inte setts till någon åska eller blixt även om det är varmt o kvavt.

[SvenA]
7/10/10, 10:49 PM
#58

Här har det inte heller varit några åskväder¨på länge

Leffe
7/11/10, 12:49 AM
#59

Men det känns som åska i luften

[Beavis]
7/11/10, 4:18 PM
#60

Definitvt åska i luften skulle jag tro men inga direkta moln på himlen…. wgentligen e det nog bara högtryck

[SvenA]
7/11/10, 9:12 PM
#61

I dag har det varit värmerekord här med 36.7 grader varmt i skuggan

Ni tänker väl på att det är viktit med mycket vätska dessa varma dagar och att inte vissta i direkt soljus för det är lätt att få solsting

Leffe
7/11/10, 9:15 PM
#62

För mig är en fläkt räddningen just nu. När andfåddheten blir som värst vilket den nästan blir när jag rör på mig direkt. Då sätter jag mig en meter från fläkten och har den på max. Efter en liten stund känns det nästan som när jag får syrgas

Annons:
[Beavis]
7/11/10, 10:03 PM
#63

#62 Ja det är skönt men ta det lugnt med fläkten du kan få lunginflammatiuon och ont i halsen mm, jag vet av erfarenhet när jag jobbade framför en fläkt.

Leffe
7/12/10, 4:37 PM
#64

I förmiddags hos husläkaren för genomgång av Waran-intag. Fick Waran-bricka, men ingen kedja utan ett vanligt snöre att ha runt halsen samt Waran-kort och recept. Från i kväll är man Waran-ätare också

[SvenA]
7/12/10, 8:37 PM
#65

Har du blivit en varan också

[SvenA]
7/12/10, 8:38 PM
#66

Nu låser vi denna trår och skapar Klotterplank 3

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: