Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2195 ggr
[SvenA]
3/31/10, 3:50 PM

Nu tillhör även jag elstolsmaffian

I går var jag och hämtade min elrullstol

så nu får ni se upp för mig när jag kommer ned den

Tänk vad skönt det är att kunna komma ut utan attt vara helt slut när man kommer hem

Det är verkligen ett bra hjälpmedel som spar en massa kraft för mig

Annons:
[Beavis]
3/31/10, 10:46 PM
#1

Grattis! Du har ledsagare eller hur var det? Jag tänkte förjag prata förr om man kunde sätta in ett sonar eller radar på något vis så du kunde åka själv.

[SvenA]
3/31/10, 10:57 PM
#2

Visst har jag ledsagare annars skulle det inte fungera

Jag har dubblamanöverpaneler så att jag kan köra själv samt att ledsagaren kan köra där det är trångt han har även ett nödstopp som kan stoppa mig fullständigt

Det där med att kunna köra helt själv håller de på med uppe i Luleå och utvecklar jag kommer att bli testpilot när de har en prototyp klar vilket beräknas kunna ske under hösten eller i börgjan av nästa år

[Beavis]
3/31/10, 11:40 PM
#3

Spännande, jag skulle kunna tänka mig att vara testpilot själv bara för sakens skull fast jag kan gå och är seende. Sätt på mig en ögonbindel så kör vi Skrattande

MaaariaS
4/1/10, 5:17 AM
#4

Va kul att du har fått en sån,då blir nog allt mkt lättare.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Tatsja
4/1/10, 10:13 AM
#5

Grattis Sven. Tur jag inte bor kvar där du borFlört

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
4/1/10, 11:04 AM
#6

#3 Det skulle vara kul att ¨få vara med om detta och se hur det skulle fungera

#4 och 5 tack

Jag tänkte mig att man ska skaffa en byyghjälm och montera ettt blåljus på den och sedan en siren och bara köra så får man se hur det skulle fungera och om folket skulle flytta på sig

Nen tyvärr så måste man i dagsläget ha en person med sig eftersom jag inte ser vad som finns omkring mig

Annons:
[Beavis]
4/1/10, 2:33 PM
#7

#& ja du behöver ju någon form  av navigator som säger att du ska svänga höger/Vänster eller backa osv. Blålampan hjälper inte där om du kommer till ett hinder. Spännande iaf att se vad de kan hitta på?

Det finns ju mer eller mindre själv navigerande bilar nu så varför inte en rullstol? bara att säga till navigatorn vart du vill och sen kör den dit med hjälp av exempelvis gps och sen olika sensorer som upptäcker olika hinder och väjer. Kul med teknik

[SvenA]
4/1/10, 2:44 PM
#8

#7 Det finns en i japan som h´åller på med att utveckla en rullstol som man ska kunna franföra med tankekraft så det pågår en hel del inom det

här området

Jag ser med spänning fram emot denna utveckling

jag provar gärna ut tekniska saker som kan underlätta för oss med olika funktionshinder

Tatsja
4/2/10, 10:06 AM
#9

Jag väntar fortfarande att mina söner ska göra det de lovat eller hotat. Ståplatta på rollatorn, motor, blinkers, varning för tokig pensionär i 120 knyck på motorvägen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
4/2/10, 10:23 AM
#10

#9 Det vore verkligen kul att få se detta

[Beavis]
4/2/10, 2:34 PM
#11

#9 Vet inte hur äventyrlig du är men det vore ballt att få se en riktigt "pimpad" rullator eller rullstol.

Jag har sett någon Permobil de fixat  vid något tillfälle. Men hur mycket "onödiga" grejer kan man få plats på en rullator eller manuell/el rullstol utan att den blir opraktisk?

[SvenA]
4/2/10, 5:44 PM
#12

Det finns en rullstol som gör 63 kilometer i timmen jag så det på nätet

Det lät som om det var en gräsklipparmotor som gick

[SvenA]
4/2/10, 6:09 PM
#13

Hittar int den lämken men jag hittade em rullstol med larvfötter här

http://prylzonen.se/2009/12/14/motoriserad-rullstol-med-larvfotter/

Annons:
[Beavis]
4/2/10, 8:08 PM
#14

coolt

[SvenA]
4/2/10, 10:19 PM
#15

Det finns en hel delroligt om man söker på motoriserade rullstolar

Det finns en som går attt köra i 10 mil

[Beavis]
4/3/10, 1:42 AM
#16

jag hittade denna lite kul gej

Rubiks kub för blinda

Tatsja
4/3/10, 9:23 AM
#17

Jag tycker det vore roligt med en pimpad rollator. Tänk vad praktiskt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[SvenA]
4/3/10, 11:29 AM
#18

Jag misstämker att kuben är märkt med punkt men jag är inte helt säker då min skärmläsare imte talar engelska

Det låter bara komstigt med engelsk text när de n försöker läsa engelska

[Beavis]
4/3/10, 2:29 PM
#19

Sajten är svensk jag gick vidare på din länk, men just uppfinningen är nog engelsk?

i alla fall för att förklara vad det är så är det en "klassisk" Rubiks kub men med blinskrift /punktskrift istället för färger.

Kunde ju vara kul för er därute i cyberland som är synskadade?

Upp till toppen
Annons: