Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 3032 ggr
[SvenA]
4/27/10, 10:43 AM

Assistent/Ledsagare

Är det någon mer än jag somhar blivit av med sinledsagare som ni har haft enligt LSS

Jag har från den 1 naj blivit av ned min ledsagare trots att jag är helt beronde av ledsagare för att kunna lämna bostaden i och med att jag inte ser att köra min rullstol själv

Jag hörde på radion i går att det är onkring 250 personer som har blivit av med sin aassistans sedan 2007

Dessa personer har fått sina liv förstörda på grund av att försäktingskassan tillåts hålla på och härja med mäniskors liv hur som helst trot att det finns en rättighetslag som gäller för de som har behov av assistans och andra insatserr för att kunna leva ett drägligt liv som andra medborgare

Annons:
[Beavis]
4/29/10, 1:56 PM
#1

hej Sven. Jag har inte haft assistent sedan jag var tio år, Och det ar jag som sa upp henne så jag är väll inte rätt person kanske+ Men jag undrar: Vad hade Förnedringskassan för skäl att säga upp din ledsagare? Hade du misskött dig eller anser de att du kan gå på promenader själv?

[SvenA]
4/29/10, 3:43 PM
#2

Det är kommunens LSS handläggare som anser att jag inte tillhör personkrets 3 och då ska jag enligt hemme imte heller ha ledsagare

Fast jag har överklagat detta så vi får se vad slutresultatet blir

[Beavis]
4/30/10, 3:49 AM
#3

Ja det är väll självklart att en blind och rullstolsbunden person behöver en ledsagare? Vadska du göra+ Tejpa vita käppen på rullstolen och gasa och hoppas på det bästa?

Jag blir så förbannad på detta samhälle vi har fått.

[SvenA]
4/30/10, 2:42 PM
#4

Vad tor du att jag är då jag från och med nu är försatt i husarest tack vare att kommunens hanläggare har de åsikter hon har och att hon inte följer lagen som säger att vi med stora varaktiga funktionmshinder har r'äätt till den hjälp vi behöver

Vi har en rättighetslag som man inte från kommunernas sida förljer och politikerna är för rädda för att sätta ner foten och säga ifrån att man ska följa lagen och inget annat

[Beavis]
4/30/10, 5:35 PM
#5

Problemet är att just sociala enheterna hos kommunrenahar alldeles för stor rätt att tolka lagarna hur fan de vill, som passar dem bäst,

I väldigt många fall har den politiska majoriteten tillsatt ledningar på diverse avdelningar inom välfäden för att kunna styra den enligt derasc ideologi. Därav har du och jag mfl hamnat i ett fängelse ett helvete vi inte kommer ur för dessa människor tycker vi är simulanter och parior på samhällskroppen. Det kommer bara bli värre.

Men nu har vi fått laglig rätt att begära att de tar livet av oss så det är ju ett lju i tunneln för dem och oss Heil Renfeldt!

[SvenA]
4/30/10, 7:47 PM
#6

Man ska inte tro att man får hjälp med det heller för de hittar säkert ett sätt att förhindra det också

Problemet är att desom ska bdömma vilka insatser vi kan behöva inte har någon egen erfarenhet av hur det verkligen fungerar att leva med ett större rörelsehinder eller annat funktionshinder det skulle vara ett krav att man själv är funktionshindrad inom det område man ska beslutaa inom

Annons:
[Beavis]
5/1/10, 8:27 PM
#7

Ja eller åtminstonde att de har erfarneht av att jobba som assistent eller liknande. Kanske även att de får  prova på att simulera att leva som blind eller rullstolsbunden ett par dagar under sin utbildning?

[SvenA]
5/2/10, 11:03 AM
#8

De skulle pröva på att levabåde som rullstolsburen och blind samtidigt för då får man verkligen känna på hur det är att vara beroende av andra personer bara för att kunna förflytta sig utomhus för att kunna komma någon vart

Det är absolut inte roligt att veta att man inte ens kan komma någonstans utan hjälp av en anna person

[Beavis]
5/2/10, 12:14 PM
#9

Jag är varken blind eller rullstolsbunden, men jag vet hur det känns då jag lever i ett ekonomiskt skruvstäd…. Moment 22 på hög nivå

[SvenA]
5/2/10, 4:05 PM
#10

Nenn du har väl ett rörelsehinder somgör att du i vissa lägen använder rullstolen efter vad jag har förstått

[Beavis]
5/2/10, 9:38 PM
#11

Ja jag har ryggmärgsbråck och är delvis förlamad. men jag är gående. Tidigare när jag var yngre så sportade jag i stol.

[SvenA]
5/3/10, 10:42 AM
#12

Då är det väl dags att ta upp idrottandet igen

[Beavis]
5/3/10, 11:45 AM
#13

Jag styrketränar numera endast. Det räcker för mig jag är tyvärr ingen tävlingsmänniska. Jag vet inte heller vad jag skulle börja med för sport? en ny eller en av de gamla? Visserligen har handikappidrotten en högre åldersgräns men ja… som sagt vet inte vad jag skulle göra utöver det jag gör?

Annons:
[SvenA]
5/3/10, 1:04 PM
#14

Du hålle dig igång i alla fall och det är det viktigaste

[Beavis]
5/3/10, 1:54 PM
#15

Sant, Har du själv idrottat något tidigare?

[SvenA]
5/3/10, 4:22 PM
#16

Jag hållrt på med styrketräning också men nu kan jag inte göra detta heller då jag int kankomma till styrketräningen eftersom jag intte har ledsagning längre

Innan jag tapppade synen så var det en hel del motorsport som man var på

Upp till toppen
Annons: