Annons:
Etikettrehabilitering
Läst 2178 ggr
Mirjami-78
5/15/10, 7:29 PM

Byta hablitering

Nu i veckan bytte jag hablitering för min son vilket jag skule ha gjort för flera månader sedan men har bara inte hunnit.  Jag var inte nöjd med dem som vi hade för det ville få hans värk till att det var psykisk värk, vilket jag inte kunde hålla med om. De har inte ståt bredvid och sett när sonen mår som sämst och inte ens kan ta sig upp från golvet.

Nu hoppas jag att denna andra hablitering ska vara bättre….Väntar och ser och sedan är jag väldig nyfiken på vad som är skrivet i hans journal efter denna händelse och tidigare men det ska jag ta reda på har jag bestämt mig för. Finns det med saker som jag inte anser stämmer kommer jag ta upp det hela och ifrågasätta.

Jag är tyvär trött på att vi blir behandlade som vi blir.

Vad har ni får erfarenhet ut av hablitering? Fungerar det eller är det helt åt skogen?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
[SvenA]
5/16/10, 3:58 PM
#1

Jag har inga som helst egna erfarenheter av hablitering men jag anser attden är tiiför den som har eett sådant behobv och att personalen ska lyssna på de som är berörda och göra llt för att den personen som har behovet verkligen får den hjälp och stöd som är nödvändigt för att kunna leva så bra det bara går med det funktionshinder man har

Lycka till med det nya stället

Mirjami-78
5/16/10, 5:15 PM
#2

Ja men det stödet fick vi inte. När de bla. fick ett brev om att min son har övervikt blev jag mer eller mindre utskält. Jag hade ju kämpat med detta gällande min son, men samtidigt det är inte alla gånger lätt för han är även rätt så "storväxt" med benstommen osv. Nu är jag stenhård på att han helt enkelt inte får vissa saker men då tar han till annat vad han nu än hittar så det gör inte saken bättre.

Men som sagt jag hoppas ju på att det nu ska bli bättre.Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Beavis]
5/16/10, 6:06 PM
#3

Det låter lite som Förnderingskasse logik där ifrån er gamla habilitering. Jag är lite dålfgt insatt i terminologin men "Habilitering" är det samma sak som Rehabilitering? eller någon form av sjukgymnastik?

Löjligt av dem att bara påpeka eller anklaga er för hans övervikt, den hade ni ju säkerligen sett själva, Bättre att de kommer med förslag på hur man kan motverka den istället. Men har han ont när han går är ju den formen av motion svår..

Mirjami-78
5/16/10, 6:09 PM
#4

Ja han har ju värk ofta och det skulle inte alls förvårdna mig om det hela kommer att skyllas på hans övervikt, vilket kan vara högst 10 kg, men som sagt han har en bestomme med som är rejäl och ser inte speciellt "rund" ut i övrigt tycker jag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Beavis]
5/16/10, 6:27 PM
#5

Jag har skrivit det på andra forum här på .ifokus tidigare. Går man på BMI skalan kan det bli väldigt fel. då människor är olika byggda och olika muskulerade.

De kommer nog att skylla på allt de kan för att slippa bekosta något. Beroende på hur gammal din son är och rörlighet mm kan ju du som mamma styra hans ätande ganska bra ändå med tanke på vad du/ni handlar och tillagar.

Med det inte sagt att jag på något vis stödjer vadde på habilieringen sa eller gjorde. Kämpa på det är inte heller bra att skjuta upp saker och ting.

Mirjami-78
5/16/10, 8:05 PM
#6

Jag vet ju när det gäller mig själv så kan jag inte själv förlja den vanliga BMI för jag har ett sådant stort och tungt skelet att det tar sin plats och väger en del.

Jag försöker som sagt att styra sonen på vad han får och inte får att äta, men inte alltid det enklaste. Vanlig mat får han medans sötsaker får han bara på helgen….Sedan gäller det att man inte får ha ens nästan vanligt socker hemma i skåpet om han råkar vara ensam hemma vilket han måste vara varje dag en stund innan jag kommer hem.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Upp till toppen
Annons: