Annons:
Etikettarbetsmarknaden
Läst 1402 ggr
[Beavis]
2010-05-08 17:35

Ny Grupp/Ämne

Jag startade denna grupp för att jag vet att många liksom mig har svårt att få arbete då vi är funktionshindrade.

Vare sig det är omgivningens och arbetsgivarens fördomar, tillgänglighet eller om det verkligen är så att vi är sämre arbetare som mest är i vägen? Så är det stt problem

Ska det vara så att vi endast får jobb genom Lönebidrag eller praktikplatser?

Självklart finns deter därute som klarat er bra, Men jag tror att ett stort flertal liksom jag har det jobbigt.

Tanken med denna grupp är att vi ska även kunna ge varandra tips och råd hur man kan gå vidare?  Har någon ett jobb säg det driver du en firma och behöver anställa? Känn dig välkommen

Vill du bara kritisera systemet gör då….

Annons:
[SvenA]
2010-05-08 19:10
#1

Bra att detta kommer i gång för det behövs verkligen tas upp för det är så att de funktionshindrade står längst ner på lista över personer som man anställer även om det är dem gruppem som är trogmaste arbetskraften man kan ha

[Beavis]
2010-05-08 22:12
#2

Ja jag flyttade hit några trådar jag hittade på ämnet och någon om låg nära.

Jag vet om och känner flera som är som jag, man kommer på intervjuer men där backar arbetsgivaren om man inte erbjuder Lönebidrag eller Praktik. Även för sådana arbeten där mina/våra handikapp inte borde kunna påverka vår arbetsförmåga.

Jag hoppas att vi här kan inte bara diskutera frågan utan stödja varandra för det sliter mentalt i längden att möta detta ifrån arbetsgivare och myndigheter varje dag.

Ge tips mm. Fö det finns ju er därute som faktiskt har lyckats riktigt bra.

[SvenA]
2010-05-09 11:06
#3

VVi har flera exempel på hur man tar bort arbeten som är mycket lämpliga för funktionshindra de se bara på färdtjänsten innaan man la ut den på entrepenad och flytttade beställningcentralerna utomlands förut var det många fuktionshindra de som arbetade på beställningscentralerna

Även samhall har förändrats till något som inte gynnar våra grupper

Och så länge våra myndigheter motarbetar oss så kommer vi att ha det svårt på den så kallade öppna arbetsmarknaden

Upp till toppen
Annons: