Annons:
Etikettpersonlig-service
Läst 1273 ggr
[SvenA]
2010-05-17 19:27

Det överklagas för lite

Fick i dag ett epostmedelande från en rikdagsledamot som tycker att det överklagas alldeles för lite, när man får avslag från kommunernas handläggare i biståndsärenden som berör funktionshinder

Det gäller både när man får avslag på stöd enligt lagen om stöd och service, till vissa funktionshindrade LSS och även socialtjänstlagen

Ledanoten efterlyste också mera debatt i dessa frågor. Denne tycker det är alldeles för tyst i de handikappolitiska frågorna. Så hjälp mu till med debatterna så att det verkligen både syns och hörs bättre att vi finns i samhället, och vill vara delaktiga på våra villkor.

Annons:
[SvenA]
2010-05-21 15:24
#1

Det kan verkligen löna sig att överklaga jag har i dag vunnit över kommunen i tillhörighet enligt LSS personkretstillhörighet

[Beavis]
2010-05-22 00:26
#2

Det kom jag på kunde vara en intressant grej att göra nu : Vi fixar upp en liten lätt manual i hur man överklagar myndighetsbeslut… !

Vore inte det en sjysst grej? Du som har mycket erfarenhet a att bekämpa myndigheter borde ju kunna vara expert på detta? Vart man överklagar LSS beslut Vart man överklagar och överöverklagar  beslut av sociala.  och liknande myndighetsbeslut.

Den borde också då innefatta en lista på vad man behöver i form av eventuella ombud, formulär, vad en överklagan skall innehålla etc

Jag kan försöka hjälpa dig med det lilla jag kan i ämnet.

[SvenA]
2010-05-22 10:32
#3

Jag ska försöka göra något sådant under helgen

[Beavis]
2010-05-22 13:38
#4

Coolt! Vet inte om vi ska lägga det under ett eget ämne eller något redan existerande?  Och definitivt borde man ju då även skriva en artikel i ämnet för at presentera detta.

[SvenA]
2010-05-22 17:16
#5

Det är som du säger att det borde finna som en artikel och det är väl vad jag har tänkt mig också

Upp till toppen
Annons: