Annons:
Etikettövrigt
Läst 1662 ggr
Joystick
6/16/10, 11:44 PM

Vad är normalt när det gäller skor??

Pga benlängds skillnad så lämnar jag in skor på ortopedtekniska för att de ska göra en förhöjning på 2 cm.

Nu får jag visst bara lämna in 3 par skor om året för uppbyggnad..

Å då kan jag säga att jag ska egentligen ALDRIG gå barfota för att minska felbelastningarna på ryggen.

MEN allvarligt.. 3 par skor.. jag jobbar, har hästar som hobby  å dessutom är jag duktig på att slita skor..

Finns det normer???

Anna-Carin

Annons:
[Beavis]
6/17/10, 1:00 AM
#1

Ja du… själv lider jag av samma problem. har ungefär lika stor skillnad också. Men jag får bara lämna in två par skor/år Så du har en bättre deal än mig.

Joystick
6/17/10, 1:30 AM
#2

2 par men då har jag ju en hobby som gör de ohygieniskt att använda dessa skor på annan plats än i stallet pga lukt och en rätt utbredd allergi mot hästar

Fast jag anser ju att om jag trots allt betalar 200 kr extra per par skor jag först köper och sen lämnar in och får vänta på obestämd tid på att få igen de så BORDE jag få va skofreak om jag vill

Anna-Carin

[Beavis]
6/17/10, 12:30 PM
#3

Ja man tycker ju det… troligen kan du säkert få fler dojer fixade om du pratar med olmed eller vilka det nu är som fixar ortopediska skor hos er? Men då är risken stor att du får stå för hela kostnaden själv? men prova at prata med skofixarna.

[SvenA]
6/18/10, 10:46 AM
#4

Det är väldigt olika i hela landet när det gäller skor der är varje landsting som bestämmer detta

Förr när det fanns ritiga skomakare vardet större svårigheter att få anpassningar

Tala med den lokala skomakaren om det finns någon det kan eventuellt bli billiggare

¨Jag får själv två par skor uppsydda varje år genom landstinget försorg här i stockholm för detta betalar jag 1000 kronor för varje par

så för mig är skokotsnaden 2000 kr varje år

Joystick
6/18/10, 5:23 PM
#5

Oj..

Ja där fick man ju lite perspektiv!

Jag har väl haft anpassade skor i omgångar av livet. Hade även rekvisition på olika storlekar på skorna en tid.

Fast jag har haft upphöjning av skorna sen  skor sen -92 och diverse ändringar på sulorna sen 2001.

Jag har då ett handikapp sen födseln men sen har jag varit ute och kört häst på mindre bra sätt. Å efter det så har jag 2 cm benlängdsskillnad.

Hade en tid ersättning för skoförhöjningen av försäkringsbolaget men nu får jag inte de längre av nån anledning.

Å det var inte lönt för mig att lämna in om att få skadan omprövad eftersom de alltid hittar kryphål där de "skyller" på mitt handikapp att det ställer till problemet och inte att det är skadorna efter olyckan. Lite moment 22 helt enkelt..

[Beavis]
6/18/10, 6:27 PM
#6

Jag köper ju mina egna skor och lämnar indem för ombyggnad. Men man kan även köpa ortopediska skor de bygger om. Då blir det billigare men jag har har sett de skorna så jag säger nej tack.

Annons:
Upp till toppen
Annons: