Annons:
Etikettfärdtjänst
Läst 1483 ggr
Leffe
2010-07-02 00:40

Jag har fått färdtjänst

Jag har kört färdtjänstbuss i cirka 35 år och har hela tiden tyckt om jobbet. Vem kunde tänka sig att jag själv skulle komma bli beroende av färdtjänsten. Nu har jag i alla fall blivit beviljad färdtjänst

Annons:
[SvenA]
2010-07-02 10:14
#1

Välkommen i klubben nu får du uppleva den andra ändan av färdtjänsten med alla dess hinder i ditt resande

Leffe
2010-07-02 12:48
#2

Det är ändå en underbar känsla att kunna tänka vart ska jag åka idag, vem ska jag besöka, utan att behöva fråga andra om de har möjlighet att köra mig dit och dit. Så har det varit över ett halvår nu

EvaG
2010-07-02 23:46
#3

Vad skönt för dej, Leffe.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
2010-07-04 11:24
#4

I går gjorde jag premiärturen. Det gick bra dit jag skulle, men inte returresan. Föraren hade ingen bomnyckel trots att det stod "Bomnyckel erfodras". Dessutom var det en samåkning. Jag hämtades först. Sedan åkte han hem till mig för att hämta nästa kund. Så då gick jag av. Tyckte synd om den andra kunden. För den fanns på andra sidan stan där vi var från början

[Beavis]
2010-07-04 12:32
#5

Grattis till tillgängligheten men nu får du se andra sidan av myntet som kund.

Förövrigt läste jag att färdtjänstbussarna tydligen har fått rätt/skyldighet att börja köra vanliga färdtjänstresor nu. Det stod i senaste utskicket ifrån Färdtjänsten. Jag antar att det berodde på att de hade för mycket dötid mellan körningarna?

Leffe
2010-07-04 12:47
#6

Vi i bussarna har i flera år nu kört taxifärdtjänstkunder. Är det inte en artikel om rullstolstaxi du läst i den tidningen?

De vanliga färdtjänstbussarna kommer väl att försvinna 1 februari då allt går ut på taxibolagen - beställning och körningar. Då blir det taxi och rullstolstaxi under samma tak. Du som kund kan välja bolaget du vill åka med. Jag tror det kommer att fungera på det sättet. Så då gäller det för bolagen att hålla bra service om de vill ha kvar sina kunder.

De nya bilarna ser ut som de gamla klassiska Volvo Duetterna. De består av framsäte och baksäte med sittplatser. Bakifrån kan man använda ramp för rullstol eller permobil, som får plats med kund bakom baksätet. Behövs mer utrymme kan man flytta baksätena. Dessa bilar ser ut som en vanlig taxicombi i princip och kan användas som rullstolstaxi, vanlig färdtjänsttaxi och som vanlig taxi

Annons:
EvaG
2010-07-04 13:07
#7

Grattis till premiärturen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
2010-07-04 14:19
#8

Nu får du se verkligheten ur en annan synvinkel

[Beavis]
2010-07-04 14:43
#9

#6 jag trodde Rullstolstaxi och färdtjänstbuss var samma sak? Det kan ha varit den artikeln du pratar om jag ögnade bara igenom den lite snabbt. och mindes den när jag läste ditt inlägg

Upp till toppen
Annons: