Annons:
Etiketttillgänglighet
Läst 1239 ggr
[SvenA]
8/4/10, 12:40 PM

Stängda dörrar

Nu ska man utestänga de funktionshindrade från att åka pendeltåg i stockholm

Man ska numera själv öppna dörrarna på pendeltågen i stockholm om man vill åka

dessa

Problemet är att själva dörröppnaren sitt i själva dörren oc är omöjlig att hitta om man ser dåligt

Vi har även detta med att dörrarna går utåt och emot den som öppnar dörren så man får dörren på sig

De personer som inte kan lyfta sima armar eller orkar trycka på knappen ska alltså inte få åka pendeltåg i stockholm

detta strider mot allt vad anpasning av kollektivtrafiken säger

Det strider samtidigt mot de mänskliga rättigheterna som sverige har lovat att följa

Det visar på att mänskliga rättigheter inte ska gälla de funktionshindrade i sverige

Annons:
Leffe
8/4/10, 4:48 PM
#1

De tror de kan spara pengar genom att de kanske kan ta bort en vagn så småningom. Inga extragrejer som rullstol och barnvagnar. Då sparas det ju plats och fler stående och gående kan trängas på det utrymmet

[SvenA]
8/4/10, 5:22 PM
#2

Varför inte ta bort alla sittplatser så kan man få in flera på samma utrymme

Leffe
8/4/10, 5:28 PM
#3

Så tänker de inte. Några politiker och tjänstemän åker nog pendeltåg. Kan du tänka dig att de skulle föreslå något så de får det sämre

[Beavis]
8/4/10, 11:25 PM
#4

Jag hajar inte varför man ska öppna dörrarna själv? och  vad de sparar in på detta? de öppnas ju simultant genom att föraren trycker på en knapp i loket??

Leffe
8/4/10, 11:53 PM
#5

De är stängda på vintern när tåget står vid slut- och startstationerna. Det är samma med tunnelbanan vid slut- och startstation

[Beavis]
8/5/10, 12:32 AM
#6

Jo men de öppnas ju en stund innan tågen/tunnelbanan avgår. Det är kanske ett problem om man inte ser? Men å andra sidan så hör man ju när de öppnas om man inte är hörselskadad?

Jag har sett det i tunnelbanan på ändstationer.

Annons:
Leffe
8/5/10, 12:39 AM
#7

Det kan bli kallt på vintern att stå utanför och vänta att någon ska öppna dem

[SvenA]
8/5/10, 2:05 PM
#8

Det kan även bli blött om det regnar

Det är inte alltid man kan uppfatta var dörren är när den öppbnas

[Beavis]
8/5/10, 6:14 PM
#9

Okej, ja det är bra att ni klargör det hela. Jag har ju fullgod syn så jag tänker inte så mycket på det och åker också väldigt sällan pendeltåg.

[SvenA]
8/5/10, 10:14 PM
#10

Det är en milsvidd skillnad att åka pendeltåg och tunnelbana med ett funktionshinder så man måste pröva sig fram själv för att veta vad som fungerar eller inte för det är så olika från person till person skulle jag tro

[Beavis]
8/5/10, 11:24 PM
#11

Ja och för att i de gamla vagnarna är det ju trappsteg in i gamla vagnarna.

[SvenA]
8/6/10, 10:23 AM
#12

Att dom inte har kommit på ideen att bara köra med tomma tåg då slipper man helt ifrån det där med att öppna dörrarna överhuvuvud taget

Leffe
8/6/10, 12:00 PM
#13

Varför inte låta tågen stå. Då sparas mycket pengar

Annons:
[SvenA]
8/6/10, 2:00 PM
#14

Lägg ner all kollektivtrafik och låt folket gå och cykla bäst de kan och då får alla motion ordetligt

Vi får då upp folkhälsåprofilen betydligt för det sägs att det är viktigt att röra på sig

[Beavis]
8/6/10, 4:25 PM
#15

Jag håller med er faktiskt  idetta att de lika gärna kan öppna dörrarna direkt när de stannat vid plattform istället för att stå stängda tills precis innan de skall avgå.

Jag förstår inte vitsen? det kan ju knappast vara för att spara värme? då det vad jag vet inte finns radiatorer på pendeltåg?

Leffe
8/6/10, 4:40 PM
#16

De som redan sitter i vill ha stängt så de inte fryser

Upp till toppen
Annons: