Annons:
Etikettövrigt
Läst 853 ggr
[SvenA]
2010-08-04 22:28

Fängelse för assistans-bedragare

Fängelse och skadestånd på sammanlagt nästan fem miljoner blir domen för de huvudmisstänkta i den stora bedrägerirättegången som pågått i Halmstad.

Läs hela artikeln här

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?

Annons:
[SvenA]
2010-08-04 23:08
#1

jDet är sådant här som gör att vi som verkligen behöver assistans i olika former inte får det

Det märkliga i detta är att det inte krävdes några läkarintyg på funktionshindret

Man kräv faktiskt hela tiden på olika intyg så att det inte krävdes i detta fall är mycket märkligt man får nästa konspirationsfunderingar i sådan här fall

Var fanns kontrollen kan man undra för alltid när jag har sökt något så ska det hela tiden kontroleras på olika sätt med att man inkommer med det ena intyget efter det andra

[SvenA]
2010-08-04 23:11
#2

Alla former av bedrägeri ska omedelbart polisanmälas för om vi inte gör dettså kommer vi som verkligen har ett behov av andra personer för att vi ska kunna leva ett bra liv inte få denna hjälp.

[Beavis]
2010-08-04 23:19
#3

Jag klickade på länken men den ledde ingenstans?  vet inte om det blev knas när jag försökte göra den klickbar?

Det låter som det fanns en Insider där i halmstad. För det är min erfarenhet också så fort man skall söka någon form av bidrag för något så är det bevis och kvitton mm som gäller. En riktig rektalundersökning annars inget bifall. Här hade de nog ett trevligt avtal med handläggaren eller nåt?

Huttade en annan skriven artikel om detta:                  F-kassan blåst i halmstad

[SvenA]
2010-08-05 14:14
#4

Det är samma fall jag hittade mit på EKOTs hemsida

Det finns massor att läsa om det om man söker på google det bvar den vägen jag hittade det

[Beavis]
2010-08-05 18:08
#5

Intressant fall ändå. tyvärr har ju inte jag stött på dessa handläggare som öst ut pengar.Gråter

[SvenA]
2010-08-05 22:19
#6

Jag har heller inte träffat på en sådan handläggare heller för här blir man hela tiden ifrågasatt när man begär lite hjälp

Annons:
Upp till toppen
Annons: